Ditt lokala länsförsäkringsbolag

Informationen gäller för Länsförsäkringar Stockholm

Länsförsäkringar Stockholms årsredovisningar

Årsredovisning 2016

På denna sida publicerar vi alla våra senaste årsredovisningar. Om du saknar någon är du välkommen att kontakta oss så skickar vi den till dig.

Väsentliga händelser under året som gått

  • Hårt arbete belönas av kunderna
    Svenskt Kvalitetsindex mäter varje år Sveriges mest nöjda kunder och i många fall finns de hos Länsförsäkringar. Vi har de mest nöjda kunderna inom Privat Försäkring, Privat Pension och Privat bank. Dessutom vann Länsförsäkringar Fastighetsförmedling kategorin Sveriges mest nöjda kunder Fastighetsmäklare

  • Länsförsäkringars app bäst i Sverige
    Länsförsäkringar fick pris för Sveriges bästa mobilsajt och app i Web Service Award. Priset delas ut av Web Service Index som undersöker digitala kanaler hos företag över hela Sverige och genomför Sveriges största kundundersökning på området. Även priset för bästa förbättring gick till Länsförsäkringar.

  • Grönt ljus för Grönt Kort
    Fair Play behövs idag mer än någonsin. Inte minst på och runt fotbollsplanerna i Stockholm. Därför införde vi, tillsammans med Stockholms Fotbollförbund, Grönt Kort för Fair Play i de yngsta åldersgrupperna i S:t Eriks-Cupen 2016. Under hösten premierades tusentals barn för schysst spel, och ännu fler har gjort sitt bästa för att få ett Grönt Kort. Dessutom har 500 000 spelare, ledare, föräldrar och domare från olika stadsdelar och med olika bakgrunder fått en anledning att prata om hur man uppträder med respekt för motståndarna.

  • Äntligen på plats
    I april 2016 flyttade Länsförsäkringar Stockholm till nytt huvudkontor i Frösunda, Solna. Senare förvärvades dessutom fastigheten, vilket gör att vi nu själva kan styra utvecklingen av vår mötesplats fullt ut. Utöver våra fyra etableringar fortsätter vår fastighetsförmedling att växa och öppnade under 2016 på fem nya platser: Tyresö, Ekerö, Märsta, Tullinge och Kista.

  • Reflexvästar - fler än 20 000 på 2 år
    2014 började Länsförsäkringar Stockholm dela ut reflexvästar till förskolor i Stockholms län. I år delades över 10 000 västar ut och totalt har vi hjälpt fler än 22 000 förskolebarn att synas bättre.

  • Skadeförebyggande arbete
    Under 2016 har vi arbetat med skadeförebyggande program för yrkestrafiken och för våra lantbrukskunder. Vi har skickat nyhetsbrev till företagskunder med lokal skadeförebyggande information fyra gånger under året. Totalt har vi genomfört över 4 000 besiktningar till privat- och företagskunder.

Ladda ner årsredovisningen

Nyckeltal
  2016 2015
Resultat före bokslutsdispositioner och skatt, MSEK 441 487
Operativt resultat före bokslutsdispositioner och skatt, MSEK 156 281
Balansomslutning, MSEK 6 418 5 900
Konsolideringsgrad, % 173 157
Antal anställda 312 324
Antal kunder 538 786 528 390

Årsedovisningar från tidigare år

 

Rapport om solvens och finansiell ställning 2016


Om Länsförsäkringar Stockholm

Vi finns där du finns

Allt vi gör går ut på att skapa trygghet åt människor. Vi finns där du finns och behöver oss och erbjuder dig hjälp i livets alla faser och behov. Vi erbjuder inte bara försäkringar utan också sparande, bolån, fastighetsförmedling och allt du behöver för din ekonomiska trygghet.

Läs mer om Länsförsäkringar Stockholm

Hållbarhet

Frågor om ekonomisk, miljömässig och social hållbarhet har för Länsförsäkringar alltid varit mer en naturlig del av verksamheten än en vald strategi. 23 kundägda bolag som gemensamt äger Länsförsäkringar AB – hela verksamheten med enda syfte att skapa trygghet för kunder och ägare.

Läs mer om länsförsäkringsgruppens och ditt lokala länsförsäkringsbolags hållbarhetsarbete