Våra varumärken

Allt görs under ett och samma varumärke

Varumärket är mycket mer än ett namn och en logotyp – det är ett sätt att leva och uppträda gentemot varandra, i kontakt med kunderna och i kontakt med samhället i övrigt. Länsförsäkringsbolagen möter kunderna, oavsett om det handlar om bank, försäkring eller fastighetsförmedling, under ett och samma varumärke.

Varumärket är mycket starkt i relation till konkurrenternas inom branschen för bank, försäkring och pension. Nordic Brand Academys mätning Anseendebarometern visar varje år att Länsförsäkringar har högst anseende bland företag verksamma inom bank och försäkring.

Länsförsäkringar har också länge legat i toppen när Svenskt Kvalitetsindex redovisar hur nöjda kunderna är med sin bank och sitt försäkringsbolag.

Länsförsäkringar har i kontakterna med omvärlden stor hjälp av en av landets mest kända varumärkessymboler. Den blå/röda fyrkanten ritades 1969 och har idag en spontan igenkänning på över 80 procent.

Våra dottervarumärken

Utöver de 23 länsförsäkringsbolagen, är vi flera som ryms under vår historiska symbol. Våra tre dottervarumärken, Agria Djurförsäkring, Wasa Kredit och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är viktiga delar av familjen.

Agria Djurförsäkring

Agria Djurförsäkring förser Sveriges djur, deras ägare och Sveriges växtodlare med flexibla försäkringslösningar. 

Wasa Kredit

Wasa Kredit är ett finansbolag som erbjuder leasing- och avbetalningsfinansiering dels genom samarbetspartners, dels direkt till företagskunder. 

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har ca 160 bobutiker (mäklarkontor) och över 700 medarbetare över hela landet.

Informationen gäller för Länsförsäkringar Södermanland