Köpskydd

Köpskydd

Köpskyddet ger dig trygghet vid köp med kort både i butik och på internet även efter köpet. Om du råkar ut för leveransproblem, defekta varor eller dylikt, kan du få pengarna tillbaka.

Vi hjälper dig när butiken inte tar sitt ansvar, men i första hand ska du alltid kontakta butiken eller företaget du har handlat hos. Oftast löser det sig på det sättet. Men om du inte får hjälp gör du en reklamation av ditt kortköp hos oss så snart du kan.

Köpskyddet gäller köp både i butik och på internet

Köpskyddet gäller när du handlar med ditt bankkort eller betal- och kreditkort från Länsförsäkringar. Det gäller i både i fysiska butiker och vid köp på internet när varan ska levereras efter köpet.

Det finns ingen övre beloppsgräns för värdet av varor och tjänster som kan reklameras och du har tryggheten med dig även vid köp utanför Sverige.

Reklamera ditt köp

Gör din reklamation så fort som möjligt efter att ditt köp gått fel och efter att du varit i kontakt med butiken eller företaget där du handlat.

Reklamera ett köp