Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi gör det tryggare för dig, din skog och ditt lantbruk

Hantera din ekonomi

Hos oss hittar du de banktjänster som du behöver för att driva din skogs- eller lantbruksverksamhet.

Försäkra ditt lantbruk

Tillsammans skräddarsyr vi det skydd du behöver för ditt skogs- och lantbruk med lokal och smidig skadereglering. Vi ger dig även råd och tips för att undvika skador.

Skydda dig själv och din familj

Det är inte bara verksamheten som behöver försäkras, minst lika viktigt är att du ger dig själv och din familj trygghet. Vi hjälper dig att hitta rätt skydd och har lösningar även för dig som har anställda.

Gör din skadeanmälan

Välj kategori
  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Om du är utomlands men inte kan ta dig hem med ditt ordinarie flyg

    • Från reseskyddet i hemförsäkringen får du ersättning för merkostnader för att ta dig hem på upp till 5 000 kronor om du inte hinner med ditt flyg eller tåg hem till Sverige på grund av oförutsägbara händelser så som ett attentat eller en naturkatastrof. Om du har tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd kan vi ersätta ytterligare 10 000 kronor.

    Om du är inbokad för att åka på en resa men vill avboka

    • Avbeställningsskyddet i reseförsäkringen gäller endast vid avbeställningar på grund av akut sjukdom, olycksfallsskada eller dödsfall – inte om du vill avstå din resa av andra orsaker.

    Läs mer om vad som täcks av din försäkring

    Vad gör jag om jag eller någon närstående är skadad eller akut sjuk?

    • Via reseskyddet i hemförsäkringen kan du få ersättning om du behöver akut sjukvård, skadar dig i en olycka eller får akut tandbesvär.
    • Kontakta snarast SOS International som har öppet dygnet runt, +46 8 670 40 00.

    Läs mer om vad du bör göra om du råkar ut för en olycka eller blir sjuk

    Så gäller försäkringsskyddet i Bank- och Betalkortet

    • Försäkringsskyddet i Länsförsäkringars bankkort gäller om du betalat minst 75 procent av din resa med kortet. Försäkringen gäller om du inte kan fullfölja din påbörjade resa som planerat på grund av att flyget blir försenat eller inställt – oavsett orsak. Blir förseningen mer än åtta timmar betalar vi 1 000 kronor. Efter 36 timmars försening betalar vi ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per person. 
  • Försäkringar

    Vi arbetar med hållbarhet, eller som vi också kallar det - samhällsengagemang - genom olika typer av projekt. Exempel på projekt är Omtanke Sörmland, där vi sponsrar aktiviteter för barn och ungdomar, vi har även säkerhetsdagar för både 6-åringar och sjundeklassare med olika inriktningar.

    Vi värnar också om hållbarhet inom miljön. I vårt arbete försöker vi minska vår direkta klimatpåverkan genom att klimatkompensera för vår energiförbrukning och våra tjänsteresor. Vi ställer även krav på leverantörer för att minska vår indirekta miljöpåverkan. Genom vårt arbete med skadeförebyggande åtgärder hoppas vi kunna minska koldioxidutsläpp i samband med bränder och vattenskador.

    >> Läs mer om vårt arbete med hållbarhet

     

  • Försäkringar

    Kontakta vår leverantör Houseguard om du någon fråga eller reklamation av brandsläckaren, tfn: 031-799 16 00 alternativt info@gpbmnordic.se.

     

    Jubileumsgåvan, en brandsläckare, gavs ut fram till den 15 december 2016, då vi firade vårt 170-års jubileum. Kampanjen är slut men vi arbetar ständigt med skadeförebyggande åtgärder så håll ögon och öron öppna.

  • Försäkringar

    Just nu gör vi, med hjälp av Bright Relation AB, kundundersökningar för att få hjälp med att förbättra oss. Vi hoppas att du vill avsätta de två minuter det tar att svara på enkäten.

    Till dig som kontaktat oss för rådgivning via telefon, ringer vi upp via ett automatiserat telefonsamtal. En röst förklarar för dig vad syftet är, och genom knapptryckningar på din telefon svarar du på enkäteten. Du har även möjlighet att lämna en kommentar.

    Frågor och funderingar
    Har du frågor om enkäten är du varmt välkommen att kontakta oss på 0155-48 40 00 eller Bright Relation på telefon 08-646 14 50 alternativt besöka deras webbplats www.brightrelation.com

  • Försäkringar

    Betalningen kommer in på kontot inom några sekunder.

Till frågor och svar

Kontakta oss

0155-48 40 00

Fler kontaktuppgifter