Socialt ansvar

Vi bryr oss

Där kunderna finns, där finns även vi. Det har vi gjort sedan 1842. Länsförsäkringar Skaraborg är kundägt och det innebär att våra kunder är vår enda uppdragsgivare.

En hållbar utveckling för Skaraborg är viktigt för våra kunder och därmed för oss. Som kundägt, marknadsledande bolag och viktig samhällsaktör är det en självklarhet för oss att bry oss om Skaraborg.

Genom att vi delar med oss av vår och andras kunskap kan vi förebygga skador, skapa trygghet och bidra till att utveckla ett hållbart Skaraborg.

Aktuellt

Här följer några exempel på hur vi just nu jobbar med socialt ansvar.

  • Fulfiltret
    Vi har fått nog av nätets hot och kränkningar. Så skapade Fulfiltret – appen som snällsäkrar dina knapptryck. Fulfiltret

  • #MissLyckad
    Putsade fasader och en ständig jakt på likes. Sociala medier får många att må dåligt. Det vill vi ändra på. #MissLyckad
     
  • Skärmhjälpen
    All skärmtid är inte dålig, det gäller att hitta en balans. Skärmhjälpen är ett verktyg för din digitala hälsa.Skärmhjälpen
     
  • United Directors
    Här handlar det om att lyfta kreativ skärmtid där unga får vara aktiva skapare istället för passiva konsumenter. United Director
     
  • Finanskoalitionen mot barnsexhandel
    Länsförsäkringar är medlem i Finanskoalitionen och samarbetar med barnrättsorganisationen ECPAT Sverige och polisen. ECPAT