Socialt ansvar

Vi bryr oss
Där kunderna finns, där finns även vi. Det har vi gjort sedan 1842. Länsförsäkringar Skaraborg är kundägt och det innebär att våra kunder är vår enda uppdragsgivare.
En hållbar utveckling för Skaraborg är viktigt för våra kunder och därmed för oss. Som kundägt, marknadsledande bolag och viktig samhällsaktör är det en självklarhet för oss att bry oss om Skaraborg.
Genom att vi delar med oss av vår och andras kunskap kan vi förebygga skador, skapa trygghet och bidra till att utveckla ett hållbart Skaraborg.
Aktuellt
Här följer några exempel på hur vi just nu jobbar med socialt ansvar.
-
Fulfiltret
Vi har fått nog av nätets hot och kränkningar. Så skapade Fulfiltret – appen som snällsäkrar dina knapptryck. Fulfiltret - #MissLyckad
Putsade fasader och en ständig jakt på likes. Sociala medier får många att må dåligt. Det vill vi ändra på. #MissLyckad
- Skärmhjälpen
All skärmtid är inte dålig, det gäller att hitta en balans. Skärmhjälpen är ett verktyg för din digitala hälsa.Skärmhjälpen
- United Directors
Här handlar det om att lyfta kreativ skärmtid där unga får vara aktiva skapare istället för passiva konsumenter. United Director
-
Finanskoalitionen mot barnsexhandel
Länsförsäkringar är medlem i Finanskoalitionen och samarbetar med barnrättsorganisationen ECPAT Sverige och polisen. ECPAT