Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Skåne

Ystad - företag

Handlägger: Företag

Ring oss

Mån-fre 8.00-17.00

Besök oss

Österleden 3

Besökstid: vardagar 8.00-16.30

Postadress

Box 1070

271 00, Ystad


Postadress skadeavdelningen:

Länsförsäkringar Skåne
Digital Dokumenthantering

Box 1503

351 15 Växjö

  

E-post

infoepco.skane@lansforsakringar.se
Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    You have the right not to be subject to a decision based solely on automated processing if such decision produces legal effects concerning you or similarly significantly affects you. However, Länsförsäkringar has a right to use automated decision-making if it is necessary for entering into or the performance of a contract with you, or if you have given your consent.

  • Försäkringar

    In some cases you have the right to request that your personal data are erased when they are no longer necessary for the purposes which they were collected. Länsförsäkringar will erase personal data about you when the data are no longer needed, but may store your personal data if required by law.

  • Försäkringar

    Länsförsäkringar is obliged to only process correct and up-to-date personal data about you. If your personal data are incorrect, you have the right to request rectification or completion of such data. You also have the right to request that we restrict the processing of your personal data, e.g. while assessing our legitimate interests.

  • Försäkringar

    You have the right to receive personal data that you have provided to Länsförsäkringar and which we process electronically, through an electronic copy. You also have the right to request that the electronic copy shall be transferred to another data controller, if this is technically possible. The request for data portability can be made in the same way as a subject access request. In order to receive an electronic copy, you must identify yourself and specify which company within the Länsförsäkringar Alliance that you request the information from.

  • Försäkringar

    You have the right to request information about what personal data we process or we have access to about you (subject access request). In order to ensure that nobody else is allowed access to your personal data, you will be required to identify yourself when requesting such access.

    If you would like to make a subject access request, please contact us via "My Pages", post mail or telephone. As Länsförsäkringar consists of several companies, it is important that you specify what company your access request regards.

  • Försäkringar

    The processing is necessary for the purposes of the legitimate interests pursued by Länsförsäkringar or a third party, such as our legitimate interest in developing and customising our offer to you, marketing, our interest in preventing insurance fraud etc. We also process your personal data in order to help you to prevent damages. However, such processing is carried out only if our legitimate interests override your and other data subjects' interests in the protection of personal integrity. Please see examples of such processing under Processing Based on Our Legitimate Interests.

  • Försäkringar

    The processing of your personal data is necessary for our performance of a contract to which you are a party or in order to take steps requested by you prior to entering into a contract. Please see examples of our processing activities under Managing Contracts, Applications & Offers.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens