Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2018-02-19

  • 3 mån 2,03 %
  • 1 år 2,04 %
  • 2 år 2,06 %
  • 3 år 2,10 %
  • 4 år 2,33 %
  • 5 år 2,45 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Bli bankkund direkt med Mobilt BankID

Ansök om att bli bankkund så får du ett privatkonto, ett bankkort, tillgång till vår mobilapp och Mina sidor. Du behöver ett Mobilt BankID och en giltig svensk id-handling.

Har du Frihetskapital?

Vi på Länsförsäkringar vill inspirera fler till att spara pengar för den egna känslan av frihet och trygghet. Hur ser du på ditt sparande?

Läs mer om Frihetskapital

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Du kan få rabatt på din boendeförsäkring om du har ett godkänt larm installerat. Meddela oss så vi kan lägga in rabatten. Läs mer om larm här på hemsidan under rubriken, hjälp mig att förebygga skador (rubrikerna längst ned på sidan).

  • Försäkringar

    Det är viktigt att du har resekortet när du ska ut och resa. Där hittar du all viktig information om din försäkring och viktiga telefonnummer om olyckan skulle vara framme. Du kan beställa ett resekort här på hemsidan under fliken, försäkring och genom att klicka på rubriken resa.

  • Försäkringar

    Hemförsäkringen gäller på resa de första i 45 dagarna i hela världen. Dessutom tillkommer bland annat skydd som gäller vårdkostnader och andra merkostnader. Du kan läsa mer om vårt reseskydd här på hemsidan under fliken, försäkring och rubriken resa (underrubrik reseskydd/reseförsäkring).

  • Försäkringar

    Du ansöker om autogiro och när du fått ditt autogiro aktiverat kan vi ändra betalsätt på dina försäkringar. Du hittar mer information om hur du ansöker här på hemsidan under fliken, konton & betalningar.

  • Försäkringar

    Du har valt att vi ska skicka handlingar till dig digitalt. Du har då angett
    att vi ska meddela dig med ett mejl när det kommit någon ny handling att läsa.
    Du loggar in och hittar handlingen på Mina sidor. 

Till frågor och svar

Kontakta oss

040-633 80 00

Fler kontaktuppgifter