Länsförsäkringar Skåne på lätt svenska

Både bank och försäkringsbolag

Länsförsäkringar Skåne är både en bank och ett försäkringsbolag.
Hos oss kan du teckna försäkringar
för huset, bilen, dina saker, dig själv och din familj.

Genom vår bank kan du ha
bankkort, Swish, BankId och mycket mer.
Du kan ha dina sparade pengar hos oss
och du kan låna pengar av oss.

Du kan läsa mer om våra försäkringar
här på vår hemsida.
Du kan även läsa om vår bank
här på hemsidan.
Men de sidorna är inte lättlästa.
Om du i stället vill ha hjälp av oss
kan du ringa oss på 040-633 80 00.

Konsumentsverkets hemsida finns det lättlästa texter
om vilka försäkringar som är bra att ha.
Där står det också om
vad som är viktigt att tänka på
om du vill teckna ett lån.

Om du behöver hjälp

Du kan alltid ringa till oss
om det är något du inte förstår
eller om du behöver hjälp.
Vårt telefonnummer är 040-633 80 00.

Du kan också komma in
till någon av våra kundmötesplatser.
Du hittar alla under fliken Kontakta oss.

Vi är kundägda

Länsförsäkringar Skåne är kundägda.
Det betyder att alla kunder äger oss tillsammans.
Om du har en försäkring hos oss
är du alltså en av dem som äger oss.

Vi är också ett lokalt företag.
Det betyder att vi finns här i Skåne, hos dig.
Vi tror att om vi finns nära dig
så kan vi också hjälpa dig bättre.