Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Skåne

Malmö - Franchise företag

Handlägger: Företag

Ring oss

Mån-fre 8.00-17.00.

Besök oss

Södergatan 3

Vardagar 8.00-16.30 - Bokade möten

Postadress

Länsförsäkringar Skåne, Södergatan 3,  211 34 Malmö

Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Vid årsskiftet justerade vi våra premier för våra bilförsäkringar för att bättre spegla våra kostnader. Det innebär att priset på din försäkring kan bli högre eller lägre.

    Läs mer om ändringen här

  • Försäkringar

    Undertecknar du köpekontraktet från den 1 mars 2018 gäller det nya amorteringskravet.

  • Försäkringar

    Om du vill flytta ett befintligt bolån till oss gäller de amorteringskrav som du har i dagsläget. Din nuvarande bank hjälper dig att ta fram amorteringsunderlaget som vi behöver för att kunna erbjuda dig samma villkor.

  • Försäkringar

    Om du vill höja ditt bolån före den 1 mars 2018 gäller nuvarande amorteringskrav, efter den 1 mars 2018 gäller det nya skärpta amorteringskravet.

  • Försäkringar

    Just nu redovisas för höga avgifter för ett flertal av Länsförsäkringars fonder på Avanzas hemsida. Det är ett fel som upptäcktes 5/1-2018 och vi jobbar tillsammans på att lösa problemet. Se Länsförsäkringars egen sajt för korrekta uppgifter om våra fonder.

  • Försäkringar

    Om du är kund på Länsförsäkringar och har ett ärende som är kopplat till dina tjänster och produkter som du har hos oss, så har du möjlighet att gå in på Mina sidor och skicka ett säkert meddelande.

    Då vet vi att det är du som har skickat meddelandet och kan åtgärda ditt ärende direkt. 

    Logga in

  • Försäkringar

    Hemförsäkringen gäller för dig och för de i din familj som är folkbokförda och bosatta på samma adress som du.

  • Försäkringar

     

    Parallellt med att vi anpassar våra premier så genomför vi ett flertal kraftfulla åtgärder som ska stävja utvecklingen där organiserad brottslighet använder bilbränder till försäkringsbedrägerier. En av dessa åtgärder är att det inte längre kommer att betalas ut någon kontantersättning för brandskadade bilar. Dessa kommer istället alltid att ersättas med likvärdiga fordon. Detta är som regel också det som efterfrågas av det stora flertalet av våra kunder som oskyldigt drabbas vid anlagda bränderna.

     

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens