Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Skåne

Malmö - Anna Lindhs plats

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Ring oss

Telefontid privatkunder:

Telefontid företagskunder:

mån-fre 8.00-16:30

Följande dagar har vi öppet 08.00-15.00 för företagskunder:
Trettondagsafton
Skärtorsdag
Dag efter Kristi himmelsfärdsdag
Dag före Alla helgons dag

BankID:

Har du frågor om BankID ber vi dig ringa 063-19 74 25.

Besök oss

Nordenskiöldsgatan 8

Besökstid: vardagar 8.00-16.30

Postadress

Box  4163

203 12, Malmö

 

Postadress Skadeavdelningen:

Länsförsäkringar Skåne
Digital Dokumenthantering
Box 1503
351 15 Växjö

 

Gäller din fråga bank? Logga in och ställ din fråga på Mina Sidor eller ring telefonbanken 0771-666 555.

  

E-post

info.skane@lansforsakringar.se
Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Hemförsäkringen gäller för dig och för de i din familj som är folkbokförda och bosatta på samma adress som du.

  • Försäkringar

     

    Parallellt med att vi anpassar våra premier så genomför vi ett flertal kraftfulla åtgärder som ska stävja utvecklingen där organiserad brottslighet använder bilbränder till försäkringsbedrägerier. En av dessa åtgärder är att det inte längre kommer att betalas ut någon kontantersättning för brandskadade bilar. Dessa kommer istället alltid att ersättas med likvärdiga fordon. Detta är som regel också det som efterfrågas av det stora flertalet av våra kunder som oskyldigt drabbas vid anlagda bränderna.

     

  • Försäkringar

    Säg det med Swish innebär att du kan skicka din betalning som en present. Du kan välja mellan flera olika illustrationer - säg grattis, tack eller överraska någon med Swish. Lägg sedan till din egen personliga hälsning och gör din betalning personlig med ’Säg det med Swish’.

  • Försäkringar

    Pengar på skogskontot ska deklareras som intäkt senast tio år efter det år då insättning senast måste ha skett. Exempel: Insatta pengar för beskattningsår 2012 ska beskattas senast beskattningsår 2023.

  • Försäkringar

    Uttag deklareras som intäkt det kalenderår uttaget sker.

  • Försäkringar

    På konton med rörlig ränta kan du göra uttag tidigast fyra månader efter insättning och lägsta uttag är 1 000 kronor.

  • Försäkringar

    Även försäkringsersättning för skog eller skogsprodukter anses vara intäkt som ger rätt till insättning på skogskonto.

  • Försäkringar

    Högsta möjliga insättning är 60 procent på likvid för avverkningsrätt eller rotpost och 40 procent på likvid för leveransvirke.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens