Våra kontor har endast öppet för bokade besök

Vi väljer att hålla våra kundentréer stängda på alla kontor i Västernorrland och tar tillsvidare endast emot bokade besök vardagar. Vi gör detta för att säkerställa vår service över tid och av omtanke för dig som kund, för våra medarbetare och för att ta vårt ansvar i att bidra till minskad smittspridning av COVID-19 i vårt samhälle. Vi hoppas att du har förståelse för att vi inte kan ta emot spontana besök just nu.

Covid-19 och digitala kanaler

Via ”Mina Sidor” på webben eller via vår mobilapp, kan du göra de flesta av dina försäkrings- bank- eller skadeärenden. Du kan också alltid nå oss och våra fastighetsmäklare via telefon och e-post.

Länsförsäkringar Västernorrland (bank, försäkring, skadeanmälan)

Våra kundentréer är stängda och kontoren har endast öppet för bokade besök vardagar.

Sundsvall, Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Örnsköldsvik
Du når oss via: 

Andra viktiga telefonnummer

  • Telefonbank: 0771-666 555, personlig service 8-22, automatisk tjänst dygnet runt.
  • Spärra kort: 08-588 400 11 (+ 46 8 588 400 11 från utlandet)
  • Skadeanmälan: 0611-36 53 00, Mån-fre 8-16.30. Övriga tider: 020-59 00 00. Från utlandet, ring SOS International + 46 8 670 40 00, dygnet runt

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling (bostadsköp och -försäljning)

Våra kundentréer i Sundsvall och Härnösand är stängda och kontoren har endast öppet för bokade besök vardagar. Vårt kontor i Örnsköldsvik har öppet för besök som vanligt.

Har du ett ärende som kräver personlig service?

Om du behöver vår hjälp är du välkommen att ringa oss, så hjälper vi dig via telefon eller ser till att du får ett bokat möte på kontoret eller online. Se telefonnummer ovan. 

COVID-19, så gäller dina försäkringar

Läs mer

In English

Information in English

Se alla nyheter