Vad händer med din anmälan?

Vad händer med din anmälan?

När du gjort en skadeanmälan gör vi allt vi kan för att lösa det så snart som möjligt. Ofta gör vi det direkt med vändande e-post eller telefonsamtal, men om du råkat ut för något mer omfattande kan det ta lite längre tid innan du får besked.

Generellt arbetar vi med din anmälan i tre steg;

1. Vi ser om vi fått informationen som behövs. Olika uppgifter kan behövas beroende på vad som hänt, så om någon information saknas blir du ombedd att komplettera dina uppgifter.

2. Vi kontrollerar försäkringen. Vi kontrollerar att du har en giltig försäkring och att du har rätt till ersättning enligt villkoren. Om det till exempel gäller ett förlorat föremål bedömer vi föremålets värde, ålder och vilken självrisk du har för att se till att du får rätt ersättning.

3. Vi ger besked. När skaderegleringen är klar meddelar vi dig om vilken eventuell ersättning du har rätt till.

Är det något du undrar över?

Har du några frågor under tiden vi tar hand om din anmälan eller efter du fått besked av oss är det bara att höra av sig. Du hittar kontaktuppgifterna i bekräftelsen av skadeanmälan.