Länsförsäkringar Östgöta på lätt svenska

Både bank och försäkringsbolag

Länsförsäkringar Östgöta är ett försäkringsbolag, men vi har även en bank.
Hos oss kan du teckna försäkringar för huset, bilen, dina saker, dig själv och din familj.

Genom vår bank kan du ha bankkort, Swish, BankId och mycket mer.
Du kan ha dina sparade pengar hos oss och du kan låna pengar av oss.

Du kan läsa mer om våra försäkringar här på vår hemsida.
Du kan även läsa om vår bank här på hemsidan.
Men de sidorna är inte lättlästa. Om du i stället vill ha hjälp av oss
kan du ringa oss på 013-29 00 00.

 Konsumentverkets hemsida finns det lättlästa texter om försäkringar.Där står det också om vad som är viktigt att tänka på om du vill teckna ett lån.

Om du behöver hjälp

Du kan alltid ringa till oss om det är något du inte förstår eller om du behöver hjälp. Vårt telefonnummer är 013 29 00 00.

Du kan också komma in till någon av våra kundmötesplatser.
Du hittar alla under fliken Kontakta oss.

Vi är kundägda

Länsförsäkringar Östgöta är kundägda. Det betyder att alla försäkringskunder äger oss tillsammans. Om du har en försäkring hos oss
är du alltså en av dem som äger oss.

Vi är också ett lokalt företag. Det betyder att vi finns här i Östergötland, hos dig.
Vi tror att om vi finns nära dig så kan vi också hjälpa dig bättre.