Att vara kund

Hela din ekonomi på ett ställe

Det ska vara lönsamt att vara kund hos oss. Läs mer om hur du får bonus och kan spara pengar genom att samla dina tjänster hos oss.

Informationen gäller för LF Norrbotten

Vi hjälper dig med hela din ekonomi

Vi tar hand om hela din ekonomi för att du ska få en ordentlig överblick över den, ha ett gott skydd vad gäller försäkringar och sparande och bra möjligheter att förverkliga dina drömmar. Tillsammans kan vi göra din vardag lite enklare och tryggare.

Bli bankkund  i en kundägd bank

För de flesta banker är ägarnas bästa och kundernas bästa två olika saker. För oss är det exakt samma. Välkommen till en kundägd bank! 

Bli bankkund

Försäkra dig och dina saker

Se över att du har rätt försäkring för ditt hem, fordon, djur och för dig och din familj. Vi har försäkringar som ger ekonomisk trygghet.  

Läs om våra försäkringar

Låna till din bostad

Bolån passar när du ska renovera din nuvarande bostad, köpa nytt eller lägga om lån för både villa, bostadsrätt och fritidshus. Vi har lån för alla typer av boende. 

Läs om våra bolån


Digitala tjänster för en enklare vardag

Mina sidor

På Mina sidor kan du sköta dina bank-, pensions- och försäkringsärenden snabbt och smidigt över nätet.

Telefonbanken

Med vår automatiska telefontjänst kan du se ditt saldo, få information om senaste transaktioner och överföra pengar till egna och föranmälda konton. 

Autogiro

Med autogiro hos Länsförsäkringar kan du sköta betalningarna av dina räkningar på ett enkelt och bekymmersfritt sätt.

Appen

Med vår mobilapp för iphone, android och windows phone kan du göra dina bankärenden direkt i mobilen, se dina försäkringar och hantera ditt pensionssparande.

Swish

Med Swish, den smarta betaltjänsten i mobilen, betalar du snabbt, enkelt och säkert – genom mottagarens mobilnummer.

BankID

Med BankID kan du bland annat signera uppgifter och göra beställningar hos företag, organisationer och myndigheter på nätet.


Hör av dig om du är missnöjd

Länsförsäkringar ägs av sina kunder. För oss är det därför extra viktigt att se till så att vi är tydliga när vi lämnar besked och att du som kund förstår varför beslutet ser ut som det gör. Därför vill vi självklart att du hör av dig till oss om du är missnöjd med ett beslut.

Om vi inte är överens