Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2018-05-14

  • 3 mån 2,03 %
  • 1 år 2,04 %
  • 2 år 2,06 %
  • 3 år 1,95 %
  • 4 år 2,23 %
  • 5 år 2,45 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Räkna & köp bilförsäkring

Exempel ABC123
För att ge dig rätt pris behöver vi ditt person- eller organisationsnummer
Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

Bli bankkund direkt med Mobilt BankID

Ansök om att bli bankkund så får du ett privatkonto, ett bankkort, tillgång till vår mobilapp och Mina sidor. Du behöver ett Mobilt BankID och en giltig svensk id-handling.

Har du Frihetskapital?

Vi på Länsförsäkringar vill inspirera fler till att spara pengar för den egna känslan av frihet och trygghet. Hur ser du på ditt sparande?

Läs mer om Frihetskapital

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Det förekommer att bedragare försöker lura bankkunder att lämna ifrån sig sina inloggningsuppgifter. Bedragarna påstår sig ringa från Länsförsäkringar och menar på att de behöver uppgifterna för att stoppa ett bedrägeri eller ändra ett lån. Samtalen kan även handla om andra saker, som att till exempel genomföra en viktig säkerhetsuppdatering.

    Samtalen kan komma från förfalskade telefonnummer som ser ut att tillhöra Länsförsäkringar. Bedragaren som ringer pratar ofta svenska och låter professionell och övertygande. Ofta ber bedragaren om att du lämnar ut signeringskoder från din säkerhetsdosa, eller ber dig signera med ditt BankID. Bedragarna använder sedan uppgifterna för att stjäla pengar från kontot.

    Länsförsäkringar ber dig aldrig logga in eller att lämna ut en personlig kod. Om du får ett sådant samtal, lägg på luren utan att lämna ifrån dig någon information.

  • Försäkringar

    Vi betalar ut 77 miljoner kronor i Återbäring för verksamhetsåren 2016 och 2017 till 100 000 invånare i Kalmar län. Exakt hur mycket du får tillbaka ger vi besked om under september.

  • Försäkringar

    Vi betalar ut återbäring till våra sakförsäkringskunder. Summan beror på vilka försäkringar du har haft hos oss under 2017. Exakt hur mycket du får tillbaka ger vi besked om under september.

  • Försäkringar

    När vi på Länsförsäkringar Kalmar län har lyckats skapa ett positivt resultat i vår sakförsäkringsverksamhet kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.

Till frågor och svar

Kontakta oss

020-66 11 00

Alla kontaktuppgifter