Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Jönköping

Vaggeryd

Handlägger: Privat, Lantbruk, Försäkring och Fastighetsförmedling

Måndag och torsdag kl. 11-17

Närservicekontor.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Onsdag kl. 11-17

Endast Fastighetsförmedlingen är på plats på onsdagar. 

Besök oss

Järnvägsgatan 18

Måndag och torsdag kl. 11-17

Postadress

Järnvägsgatan 18
567 30 Vaggeryd

Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Du behöver

    • Dator eller surfplatta med bra internetuppkoppling
    • Skype
    • Mobilt BankID
  • Försäkringar

    Ja, det kan man. Prata med din rådgivare så att hen kan förbereda på rätt sätt. 

  • Försäkringar

    Ja, det kan du. I mötesbekräftelsen som du fick skickad till dig på Mina sidor står telefonnumret och en kod, som gör att du hamnar rätt. Men Skype funkar också, och det är inte så svårt som man kan tro.

  • Försäkringar

    Nej, du behöver inte ansluta med bild vid online-mötet, det räcker med ljud. Rådgivaren kommer att dela sin skärm med dig och ni kommer att titta på en gemensam presentation. 

  • Försäkringar

    Du har rätt att inte bli föremål för ett beslut som enbart grundas på någon form av automatiserat beslutsfattande om beslutet kan ha rättsliga följder eller i betydande grad påverkar dig på annat sätt. Länsförsäkringar har dock rätt att använda sig att automatiserat beslutsfattande om det är nödvändigt för ingående eller fullgörande av ett avtal mellan dig och Länsförsäkringar eller du har gett ditt samtycke.

  • Försäkringar

    Personuppgifterna hämtas från dig när du tecknar avtal med bolag inom länsförsäkringsgruppen eller genom andra kontakter mellan dig och Länsförsäkringar. Det kan till exempel vara genom webbformulär, e-post, chatt, ansökningar på papper och telefonsamtal som spelas in. Vi kan även få personuppgifter från andra bolag inom länsförsäkringsgruppen, din arbetsgivare eller från andra samarbetspartners. Vi kan även i vissa fall inhämta hälsouppgifter från vårdgivare, men i dessa fall inhämtar vi först en fullmakt från dig. Därutöver inhämtar vi personuppgifter löpande från allmänt tillgängliga källor såsom privata och offentliga register.

    Uppgifter kan även inhämtas från en tredje part, som till exempel från en organisation som ingår gruppförsäkringsavtal med oss. Vid skaderegleringkan kan vi få uppgifter från en skadelidande tredje man eller från en annan försäkringsgivare vars kund är involverad i samma skada.

  • Försäkringar

    Länsförsäkringar behandlar personuppgifter om dig i de fall du t.ex. är försäkringstagare, bankkund, försäkrad, medförsäkrad, inbetalare, förmånstagare, skadelidande, panthavare, god man, förvaltare, fullmaktshavare, kontaktperson eller företrädare för en juridisk person, verklig huvudman eller webbplatsbesökare.

    De personuppgifter som behandlas är exempelvis namn, civilstånd, kontaktuppgifter, personnummer och i vissa fall även uppgifter om yrke och medborgarskap, ekonomiska förhållanden samt hälsouppgifter. Vi behandlar även onlineidentifikatorer såsom IP-adresser, MAC-adresser eller motsvarande.

  • Försäkringar

    Länsförsäkringar kommer aldrig att sälja dina personuppgifter. Däremot lämnar vi ut personuppgifter till andra bolag inom länsförsäkringsgruppen, med beaktande av banksekretess i förekommande fall, för statistiska ändamål och även för marknadsföringsåtgärder. Personuppgifter kan även komma att lämnas ut till andra företag som bolag inom länsförsäkringsgruppen samarbetar med för att utföra sina tjänster, exempelvis Bankgirocentralen, leverantörer av IT-infrastrukturtjänster, försäkringsförmedlare samt återförsäkringsbolag. Det kan gälla både inom och utom EU- och EES-området. Se ytterligare information om mottagare utanför EU och EES (under avsnitt Överföring av personuppgifter utanför EU/EES).

    Därutöver kan dina personuppgifter lämnas ut till myndigheter, om Länsförsäkringar är skyldiga att göra det enligt lag. I samband med tvister och andra förfaranden för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk kan personuppgifter också komma att lämnas ut till domstolar, nämnder och motparter. Uppgifter kan även lämnas ut till borgenärer med panträtt i försäkrad fast egendom eller tomträtt. Därutöver kan uppgifter om ditt sakförsäkringsinnehav även lämnas ut till personer som du delar hushåll med.

    Den rättsliga grunden för att lämna personuppgifter till andra bolag är för att kunna fullgöra våra avtal med dig, eller rättslig förpliktelse om vi är skyldiga enligt lag. I vissa fall kan det även vara en intresseavvägning, till exempel Länsförsäkringars berättigade intresse att marknadsföra produkter och tjänster från andra bolag inom länsförsäkringsgruppen. 

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens