Säljcoach till vårt kundcenter

Länsförsäkringar Jönköpings Kundcenter startade i maj 2017 och har som uppdrag att erbjuda privatkunder marknadens mest uppskattade kundmöten i telefon och digitala kanaler. Genom att ge kunden rätt service, aktivt erbjuda kunder att bredda sitt engagemang samt att vårda befintliga kundrelationer vill vi skapa kundupplevelser som överträffar kundens förväntningar. Vi söker nu en engagerad säljcoach som vill vara med och bygga en god säljkultur och utveckla ett framgångsrikt säljteam tillsammans med oss för att uppnå våra mål.

Om jobbet
Som säljcoach kommer du dagligen coacha, stötta och utveckla enhetens medarbetare, framför allt genom medlysning och samtal. Du är kundcenters trafikledare som ser till att vi hela tiden erbjuder våra kunder en hög tillgänglighet i telefon och digitala kanaler. Du kommer också följa upp prestationer för såväl individer som grupp för att tillsammans med Försäljningschefen för Kundcenter säkerställa att enheten uppnår sina mål och sin budget. I rollen ingår också att utveckla framgångsrika processer, arbetssätt och rutiner för att säkerställa ett proaktivt arbetssätt. Säljcoachen har också ett operativt ansvar för bolagets utringande verksamhet (TM-gruppen).

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av proaktiv, behovsbaserad försäljning , gärna via telefon. Du har också erfarenhet av att coacha/leda grupper och individer kopplat till försäljning, där du har varit med och skapat ett framgångsrikt säljteam och ett gott arbetsklimat. Har du dessutom eftergymnasialutbildning med inriktning mot försäljning är det något vi ser positivt på.

För att kunna hantera säljuppföljning, prognoser och schemaläggning på ett bra sätt tror vi att du är van vid och bekväm med att arbeta i officepaketet, affärssystem samt digitala kanaler. Tjänsten innebär mycket kommunikation med såväl externa som interna kontakter, därför värdesätter vi att du kan uttrycka dig enkelt i både tal och skrift på svenska.

Vem är du?
Som coach behöver du vara duktig på och motiveras av att se andra växa och kunna anpassa dig efter varje individ i gruppen och samtidigt leda gruppen framåt mot uppsatta mål. Du är en person som engagerar och entusiasmerar människor runt omkring dig.

Ditt arbete kommer att bygga på att du tar egna initiativ och självgående driver arbetet framåt. Samtidigt är det viktigt att du är lyhörd och öppen i din kommunikation gentemot försäljningschefen och de medarbetare som du kommer att coacha och vara med och utveckla.

Vidare har du har en god förmåga för struktur och planering då schemaläggning, kampanjer och uppföljning kommer vara en viktig del i ditt arbete.

Frågor och ansökan
Varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast 6 november. Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Bifoga CV samt ett personligt brev som beskriver varför du söker tjänsten och på vilket sätt du skulle kunna bidra till den.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Elin Rylander på telefon 036-19 90 31 alternativt skicka email till HRJonkoping@lfj.se . Facklig kontaktperson är Pär-Owe Stridqvist på telefon 036-19 91 78.

Ansök