SKI – Länsförsäkringar har nöjdast kunder i 4 av 5 kategorier

Länsförsäkringar har återigen Sveriges mest nöjda kunder inom privat pension samt sakförsäkring på både privat- och företagsmarknaden. Det visar dagens undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI). – Dessutom kommer vi på en delad förstaplats som privatkundernas favorit inom motorförsäkring, säger Anna-Greta Lundh, vd Länsförsäkringar Södermanland.

Kundnöjdheten inom försäkringsbranschen har ökat under en längre tid och årets resultat från Svenskt Kvalitetsindex förstärker trenden.

– Vi är stolta och glada över de fina betygen från våra kunder. Länsförsäkringar har fått fina placeringar under flera år och har haft högst kundnöjdhet bland privata sakförsäkringskunder fem år i rad. Det är ett bevis på styrkan i att vi finns nära våra kunder genom 23 länsförsäkringsbolag, säger Anna-Greta Lundh.

På marknaden för sakförsäkring får Länsförsäkringar 77,8 i kundnöjdhetsbetyg från privatkunderna, (branschsnitt 73,5). Motsvarande betyg från företagskunderna är 73,2 (branschsnitt 69,6). Länsförsäkringar har också som namngivet bolag i mätningen högst kundnöjdhet på marknaden för privat pension 71,9 (branschsnitt 70,9) samt en delad förstaplats inom privat motorförsäkring, 77,4 (branschsnitt 74,6). 

– Vi arbetar ständigt för att utveckla vårt erbjudande och just inom motorförsäkring har vi haft extra fokus på prissättning och produktinnehåll de senaste åren. Därför är det extra glädjande att vi klättrar i rankingen och återtar förstaplatsen inom motor, säger Anna-Greta Lundh.

Läs mer

Se alla nyheter