Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi gör det tryggare för dig, din skog och ditt lantbruk

Hantera din ekonomi

Hos oss hittar du de banktjänster som du behöver för att driva din skogs- eller lantbruksverksamhet.

Försäkra ditt lantbruk

Tillsammans skräddarsyr vi det skydd du behöver för ditt skogs- och lantbruk med lokal och smidig skadereglering. Vi ger dig även råd och tips för att undvika skador.

Skydda dig själv och din familj

Det är inte bara verksamheten som behöver försäkras, minst lika viktigt är att du ger dig själv och din familj trygghet. Vi hjälper dig att hitta rätt skydd och har lösningar även för dig som har anställda.

Gör din skadeanmälan

Välj kategori
Så behandlar vi personuppgifter
  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Det förekommer att bedragare försöker lura bankkunder att lämna ifrån sig sina inloggningsuppgifter. Bedragarna påstår sig ringa från Länsförsäkringar och menar på att de behöver uppgifterna för att stoppa ett bedrägeri eller ändra ett lån. Samtalen kan även handla om andra saker, som att till exempel genomföra en viktig säkerhetsuppdatering.

    Samtalen kan komma från förfalskade telefonnummer som ser ut att tillhöra Länsförsäkringar. Bedragaren som ringer pratar ofta svenska och låter professionell och övertygande. Ofta ber bedragaren om att du lämnar ut signeringskoder från din säkerhetsdosa, eller ber dig signera med ditt BankID. Bedragarna använder sedan uppgifterna för att stjäla pengar från kontot.

    Länsförsäkringar ber dig aldrig logga in eller att lämna ut en personlig kod. Om du får ett sådant samtal, lägg på luren utan att lämna ifrån dig någon information.

  • Försäkringar

    Om du är utomlands men inte kan ta dig hem med ditt ordinarie flyg

    • Från reseskyddet i hemförsäkringen får du ersättning för merkostnader för att ta dig hem på upp till 5 000 kronor om du inte hinner med ditt flyg eller tåg hem till Sverige på grund av oförutsägbara händelser så som ett attentat eller en naturkatastrof. Om du har tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd kan vi ersätta ytterligare 10 000 kronor.

    Om du är inbokad för att åka på en resa men vill avboka

    • Avbeställningsskyddet i reseförsäkringen gäller endast vid avbeställningar på grund av akut sjukdom, olycksfallsskada eller dödsfall – inte om du vill avstå din resa av andra orsaker.

    Läs mer om vad som täcks av din försäkring

    Vad gör jag om jag eller någon närstående är skadad eller akut sjuk?

    • Via reseskyddet i hemförsäkringen kan du få ersättning för kostnader om du behöver akut sjukvård, skadar dig i en olycka eller får akut tandbesvär.
    • Kontakta snarast SOS International som har öppet dygnet runt, +46 8 670 40 00.

    Läs mer om vad du bör göra om du råkar ut för en olycka eller blir sjuk

    Så gäller försäkringsskyddet i Bank- och Betalkortet

    • Försäkringsskyddet i Länsförsäkringars bankkort gäller om du betalat minst 75 procent av din resa med kortet. Försäkringen gäller om du inte kan fullfölja din påbörjade resa som planerat på grund av att flyget blir försenat eller inställt – oavsett orsak. Blir förseningen mer än åtta timmar betalar vi 1 000 kronor. Efter 36 timmars försening betalar vi ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per person. 
  • Försäkringar

    Gå till huvudmenyn och välj den försäkring eller produkt du vill ha villkoren för. Villkoren brukar finnas långt ner på sidan. 

  • Försäkringar

    Betalningen kommer in på kontot inom några sekunder.

Till frågor och svar

Kontakta oss

063-19 33 00

Alla kontaktuppgifter