Färre brev - bättre översikt

Med e-faktura och digital distribution för dina bank- och försäkringshandlingar får du en samlad överblick. Du har alltid en tydlig historik av både information och betalningar. Färre brevutskick är också något miljön tackar för.

Kille får färre brev genom att använda sin laptop, foto.

Här är några exempel på brev från Länsförsäkringar du kan undvika att få hemskickade:

  • Pappersfakturor
  • Försäkringsbrev
  • Kontoutdrag
  • Låneaviseringar
  • Årsbesked

Banken går över till digital post

Från den 1 januari 2021 skickas posten digitalt till privatkunder. Ändringarna ligger i linje med Länsförsäkringsgruppens klimatsmarta vision att minska klimatpåverkan och verka för långsiktig hållbarhet.

Minska din post för motor- eller hemförsäkringar

Välj e-faktura genom att logga in på Mina sidor. E-faktura innebär att du, istället för ett brev i brevlådan, får en digital faktura till din internetbank.

Läs om fördelarna med e-faktura och se hur du ansluter dig

För motorförsäkringar kan du  även välja att få ett digitalt försäkringsbrev, genom att logga in på vår internettjänst där du hittar ditt försäkringsbrev. Du kan välja att få ett mejl eller sms när du får ett nytt försäkringsbrev.

Hör av dig om du har frågor

Är du bankkund hos oss och saknar BankID eller dosa kan du prata med en av våra handläggare på Telefonbanken, 0771-666 555. De kan hjälpa dig med hur du ska gå tillväga för att beställa e-faktura och få annan digital post. 

Läs om Telefonbanken och se våra öppettider för personlig service

Om du som försäkringskund behöver hjälp med digitalt försäkringsbrev är du välkommen att kontakta oss

Vårt hållbarhetsarbete

Läs gärna mer om vårt hållbarhetsarbete här.