Har du fått ett automatiskt telefonsamtal från oss?

Det är i så fall helt i sin ordning, för just nu testar vi ett nytt automatiskt sätt att kontakta dig som kund med syftet att, i all enkelhet, erbjuda bland annat rådgivning kring ditt nuvarande försäkringsbehov. Och så klart, rådgivningsmötet är inte robotiserat - naturligtvis träffas vi på ett personligt sätt som passar dig.

Har du fått ett automatiskt telefonsamtal från oss?

Vi vet att livet förändras och att försäkringar kan vara det sista man tänker på i vardagen. För oss är det viktigt att våra kunder är rätt försäkrade så att de kan känna sig trygga, och vi vet sedan tidigare kundundersökningar att det är ett stort önskemål bland våra kunder att vi hör av oss när det kan vara dags att se över sitt försäkringsskydd. Det här är ett sätt att bemöta det behovet - som en service till dig som kund - och allt är naturligtvis helt gratis och helt förutsättningslöst.

Vi anlitar företaget Wiraya

Wiraya, som samarbetar med flera andra länsförsäkringsbolag sedan tidigare, hjälper oss att genom automatiska telefonsamtal kontakta kunder där vi erbjuder ett enkelt sätt att boka ett rådgivningsmöte.

Hur går det till?

  1. Du som kund får ett automatiskt telefonsamtal från något av dessa nummer: 0262229269, 0262229921, 0262227181, 0262227183 och 0262227185
  2. Vi läser upp ett automatiskt meddelande där du får möjlighet att boka ett möte med våra rådgivare där vi går igenom ditt nuvarande försäkringsbehov. Observera att vi inte kommer att be dig identifiera dig med BankID eller säkerhetsdosa i det här läget.
  3. Om det automatiska samtalet bryts, eller inte besvarades, skickar vi ett SMS om att vi varit i kontakt med dig med förslag om att boka ett möte (Se  exempel nedan)

    wiraya_1500.jpg

    Observera att vårt Sms inte innehåller några klickbara länkar, utan enbart ett erbjudande om att ringa oss för mer information.
Tips för att öka din säkerhet på internet:
  • Starta eller använd aldrig ditt BankID eller säkerhetsdosa på uppmaning av någon som kontaktar dig via telefon, chatt, sms eller e-post.
  • Alltid läsa texterna i BankID-appen noggrant, och aktivera notiser så att du får ett meddelande när någon hämtar ett nytt BankID i ditt namn.
  • Aldrig signera med BankID eller säkerhetsdosa åt någon annan.
  • Genast logga in på Mina sidor och spärra ditt BankID om du tror dig blivit utsatt för bedrägeri.
  • Alltid polisanmäla ett bedrägeriförsök.

Har du funderingar

Kontakta oss gärna om du har funderingar kring vårt samarbete med Wiraya.