Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Gävleborg

Sandviken

Handlägger: Privat, Företag, Lantbruk och Fastighetsförmedling

Telefon

Idag 08:00–16:30
Måndag–Fredag Mån–Fre
08:00–16:30
Lördag–Söndag Lör–Sön
Stängt

Besök oss

Hyttgatan 18
Idag 10:00–16:00
Måndag–Fredag Mån–Fre
10:00–16:00
Lördag–Söndag Lör–Sön
Stängt
Idag 10:00–16:00
Lunchstängt: 12:30–13:30
Måndag–Fredag Mån–Fre
10:00–16:00
Lördag–Söndag Lör–Sön
Stängt
Lunchstängt
12:30–13:30

Postadress

Hyttgatan 18
811 30, Sandviken

E-post

info@LFgavleborg.se
Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Ja, om du har en hemförsäkring är din lösegendom (dina saker) försäkrade. Har du också en villa- eller fritidshusförsäkring är även fastigheterna försäkrade. Om det inträffat en skada kan du komma in med din anmälan om skada redan nu, eller avvakta tills branden är släckt.

  • Försäkringar

    För oss är det viktigt att varje bilägare ska ha ett så rättvist pris på försäkringen som möjligt. Vi har det senaste året gjort en analys över skadeutvecklingen i olika delar av länet. Nu justerar vi priserna så att de på ett bättre sätt speglar verkligheten och var våra skadekostnader ligger. Det innebär att priset på din försäkring kan bli högre eller lägre. Ett mer rättvist pris helt enkelt.

  • Försäkringar

    You have the right not to be subject to a decision based solely on automated processing if such decision produces legal effects concerning you or similarly significantly affects you. However, Länsförsäkringar has a right to use automated decision-making if it is necessary for entering into or the performance of a contract with you, or if you have given your consent.

  • Försäkringar

    In some cases you have the right to request that your personal data are erased when they are no longer necessary for the purposes which they were collected. Länsförsäkringar will erase personal data about you when the data are no longer needed, but may store your personal data if required by law.

  • Försäkringar

    Länsförsäkringar is obliged to only process correct and up-to-date personal data about you. If your personal data are incorrect, you have the right to request rectification or completion of such data. You also have the right to request that we restrict the processing of your personal data, e.g. while assessing our legitimate interests.

  • Försäkringar

    You have the right to receive personal data that you have provided to Länsförsäkringar and which we process electronically, through an electronic copy. You also have the right to request that the electronic copy shall be transferred to another data controller, if this is technically possible. The request for data portability can be made in the same way as a subject access request. In order to receive an electronic copy, you must identify yourself and specify which company within the Länsförsäkringar Alliance that you request the information from.

  • Försäkringar

    You have the right to request information about what personal data we process or we have access to about you (subject access request). In order to ensure that nobody else is allowed access to your personal data, you will be required to identify yourself when requesting such access.

    If you would like to make a subject access request, please contact us via "My Pages", post mail or telephone. As Länsförsäkringar consists of several companies, it is important that you specify what company your access request regards.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens