Nya tider på Dalarnas

Från och med 2 december förändrar vi öppettiderna på våra kontor i Dalarna. Spontanbesöken har blivit färre samtidigt som fler kunder, både befintliga och nya, vill ha mer tid för personlig rådgivning

Nya öppettider från och med 2 december:

Avesta               mån-fre 09.00 – 16.00 (lunchstängt 11.30 – 12.30)
Leksand            mån-fre 10.00 – 16.00 (lunchstängt 11.30 – 12.30)
Ludvika             mån-fre 10.00 – 16.00 (lunchstängt 11.30 – 12.30)
Malung              mån-fre 09.00 – 16.00 (lunchstängt 11.30 – 12.30)
Borlänge            mån-fre 10.00 – 16.00
Falun                 mån-fre 10.00 – 16.00 (kontor 08.00 – 16.00)
Mora                  mån-fre 10.00 – 16.00

Hur förändras öppettiderna?

Öppettiderna minskas något under de tider på dagen vi har minst antal spontanbesök. Det handlar om en halv till en och en halv timme per dag. Men i gengäld får vi större utrymme att boka in möten för personlig rådgivning.

Varför görs förändringen?

Allt fler masar och kullor vill bli kunder hos oss, och många vill ha personlig rådgivning. Därför har vi sett över hur vi använder vår arbetstid och kommit fram till att vi behöver göra dessa mindre justeringar för att möta våra kunders önskemål.

Så det är inte tal om nedskärningar?

Nej, tvärtom satsar vi mer än någonsin på olika insatser för att möta våra kunder, där kunderna vill möta oss. Vi har renoverat flera av våra lokalkontor och skapat mer rum för rådgivning. Vi ser också att fler och fler vill göra enklare ärenden genom appen eller på dalarnas.se. Därför lägger vi också resurser på att utveckla våra digitala tjänster. Att använda våra resurser på rätt sätt är viktigt, inte minst gentemot dig som kund. För det är ju vi tillsammans som äger Dalarnas.

Hur får jag hjälp när kontoret är stängt?

På dalarnas.se och i appen kan du göra enklare ärenden själv, du kan också få personlig service genom att skicka ett digitalt meddelande. Telefonbanken (0771-666 555) är öppen med personlig service för dina bankärenden mellan 07.30 och 22:00, och med självbetjäning dygnet runt. I försäkringsfrågor når du oss på 023-93 000 mellan 08.00 och 16.30, gäller det privat motorförsäkring kan du även få hjälp mellan 16:30 och 22:00. För skadeanmälan utanför kontorstid välkommen att ringa vår larmtjänst på 020-59 00 00. Brådskande försäkringsärenden kan våra ombud hjälpa till med, kontaktuppgifter hittar du via länken är nedan: 

Kontakta oss

 

Se alla nyheter