Reklamation av köp och uttag

Om det har uppstått problem med ditt köp ska du i första hand kontakta säljföretaget för att försöka lösa det. Om inte det fungerar kan du få hjälp av oss.

Om det har uppstått problem med ditt köp ska du i första hand kontakta säljföretaget för att försöka reda ut problemet. Skriv ner samtal, datum, tid och vem du pratat med. Spara brev och E-post.

Exempel på händelser där du har möjlighet att göra en reklamation

  • Du fick inte det begärda beloppet från automaten
  • Du har inte fått de varor du beställt
  • Ditt köp har belastat ditt konto två gånger
  • Du har upptäckt kortköp som du själv inte har gjort

Köpskydd när du handlar med ditt kort

När du handlar med ditt kort, både i butik och på internet, har du ett köpskydd som gör att du kan få pengarna tillbaka vid leveransproblem, defekta varor och liknande situationer.

Börja alltid med att kontakta butiken eller företaget du har handlat hos. Oftast löser det sig på det sättet. Men om du inte får hjälp gör du en reklamation av ditt kortköp hos oss så snart du kan så hjälper vi dig.

Om någon har använt ditt kort för obehöriga köp

Om reklamationen avser obehöriga köp eller uttag gjorda med kortet ska du alltid spärra kortet omgående och göra en polisanmälan. Du spärrar ditt kort via spärrservice dygnet runt på telefon 08 588 400 11.

Så gör du en reklamation

Fyll i och signera reklamationsblanketten.

Reklamation privat - blankett

Reklamation företag - blankett

Bifoga underlag som styrker din reklamationsorsak som till exempel kvitton, polisanmälan och underlag vid kontakt med säljföretag.

Skicka in din reklamation så snart som möjligt.