Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Blekinge

Karlskrona

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Ring oss

Personlig service, via telefon, för att prata bank och försäkring

Alla dagar 09.00-22.00


Följande dagar har vi öppet 09.00-14.00
Trettondagsafton (M-F)
Skärtorsdag
Valborgsmässoafton (M-F)
Dag efter Kristi himmelsfärdsdag
Dag före Alla Helgons Dag

Dag före jul 22 dec har vi öppet kl 09.00-15.00 

 

Besök oss

Stortorget 10

Måndag - Fredag

09.00-16.30 (15 sept – 14 maj)
09.00-16.00 (15 maj-14 sept)

Observera: Fredagen den 19 januari är kontoret i Karlskrona stängt. Vi är på utbildning och kontoret håller åter öppet måndagen den 22 januari.

Postadress

Box 121

371 22, Karlskrona

E-post

info@lfblekinge.se
Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    The processing of your personal data is necessary for compliance with legal obligations. This may be processing activities described under Compliance with Legal Obligations, but also processing when you are not a party to a contract but where we still have a legal obligation to fulfil.

  • Försäkringar

    The data controller for the processing of your personal data is the company within the Länsförsäkringar Alliance that you have entered into a contract with or otherwise provided your personal data to, or who has obtained your personal data from a third party, such as your employer.

    Companies within the Länsförsäkringar Alliance also have a joint customer database with general information about you, such as your name, contact details and information about your engagements. Your personal data will be processed e.g. for automatic updates of your address and for the coordination of the companies' information and marketing to you. The companies within the Länsförsäkringar Alliance are the joint controllers for this joint database, and have therefore entered into a so-called data sharing agreement.

  • Försäkringar

    Du behöver

    • Dator eller surfplatta med bra internetuppkoppling
    • Skype
    • Mobilt BankID
  • Försäkringar

    Ja, det kan man. Prata med din rådgivare så att hen kan förbereda på rätt sätt. 

  • Försäkringar

    Ja, det kan du. I mötesbekräftelsen som du fick skickad till dig på Mina sidor står telefonnumret och en kod, som gör att du hamnar rätt. Men Skype funkar också, och det är inte så svårt som man kan tro.

  • Försäkringar

    Nej, du behöver inte ansluta med bild vid online-mötet, det räcker med ljud. Rådgivaren kommer att dela sin skärm med dig och ni kommer att titta på en gemensam presentation. 

  • Försäkringar

    När den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är samtycke innebär det att du måste ge oss tillåtelse att behandla dina personuppgifter.

    Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Vi har då fortsättningsvis ingen rätt att behandla uppgifterna med stöd av samtycket, och om en viss behandling utförts med stöd av samtycket kommer vi inte längre kunna slutföra behandlingen. Det innebär exempelvis att om handläggning av en ansökan sker med stöd av ett lämnat samtycke, och samtycket återkallas under pågående handläggning, kommer vi inte längre kunna handlägga din ansökan. Ett återkallande påverkar inte den rätt Länsförsäkringar haft att utföra åtgärder så länge samtycke funnits.

    I vissa fall kan vi behöva samla in känsliga uppgifter, såsom hälsouppgifter och facklig tillhörighet. Om behandlingen inte är nödvändig för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk behöver vi ditt samtycke för att kunna behandla dessa uppgifter.

  • Försäkringar

    Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt eller annan parts berättigade intresse, till exempel vårt berättigade intresse av att utveckla och anpassa vårt erbjudande till dig, marknadsföring, intresset att förhindra försäkringsbedrägerier etc. Vi genomför även behandlingar för att hjälpa dig att förebygga skador. Dessa behandlingar utförs dock bara under förutsättning att sådant berättigat intresse väger tyngre än dina och andras intresse av skydd för den personliga integriteten. Se exempel på behandlingar under Behandlingar som grundas på vårt berättigade intresse.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens