Träffa våra kunder

Informationen gäller för Länsförsäkringar Blekinge

Otroligt vad snabbt hjälpen kom

Det är otroligt. På rekordtid fick jag all hjälp jag behövde.

Jag har alla mina försäkringar hos Länsförsäkringar Blekinge och har alltid varit en nöjd kund. Men att det kunde vara så här smidigt vid en krock hade jag inte en aning om, säger Mats Sturesson.

För inte så länge sedan var han på väg hem genom centrala Karlshamn med bil. I en korsning gjorde föraren i en mötande bil ett misstag och det small till ordentligt. Förarna klarade sig oskadda men Mats bil fick omfattande plåtskador.

I samma korsning befann sig Aina, en av Länsförsäkringar Blekinges skadereglerare. Hon kände igen Mats som en av deras kunder och gick fram till honom.

– Jag blev allt lite skakig när det small, men det gick över när Aina kom, säger Mats.

Inom 30 minuter hade Aina hjälpt Mats att fylla i skade­anmälan, fotograferat skadorna och ringt efter en bärgare. Mats promenerade hem men kunde dagen därpå hämta ut en hyrbil, en förmån han har i sin bilförsäkring.

– Jag skojade lite med Aina om ifall Länsförsäkringar Blekinge alltid stod i den korsningen för att kolla upp sina kunder, säger Mats. Det är otroligt, jag fick all hjälp jag behövde, rekordsnabbt.

Mats Sturesson, Karlshamn och Aina, skadereglerare på Länsförsäkringar Blekinge


Ett samarbete där allt bara hände!

Det var ett samarbete där allt bara hände. Snabbt och snyggt!

– När olyckan är framme får man se vad försäkrings­ bolaget går för, säger Magnus och Lena Lagström. De bor i Skavkulla men var på Kanarieöarna när stormen Simone svepte in över Blekinge i slutet av oktober 2013.

– Det var en granne som ringde och berättade att en plåt­ klädd vindskiva på vår husgavel hade lyft. När vi kom hem på måndagen ringde vi Länsförsäkringar Blekinge. Vi fick beskedet att en skadereglerare skulle kontakta oss och direkt på tisdagsmorgonen ringde Yngve Nilsson. Han berättade att en av de snickare som Länsförsäkringar anlitar bor i när­
heten av oss och skulle höra av sig för att åtgärda skadan.
Att allt sedan skulle hända samma dag kunde Magnus och Lena aldrig tro. Men snickaren, Martin Persson från Martin Persson Bygg & Skadeservice i Tromtesunda, ringde paret och var sedan snabbt på plats.

– 20 minuter efter att vi talat med Länsförsäkringar knackade Martin på vår dörr. Han tittade på skadan, foto­ graferade och såg att även några takpannor hade gett med sig. Så tog han med sig plåten för att lämna hos plåtslagaren i Nättraby och lovade vara tillbaka efter lunch.
Så blev det också. Efter lunch satte Martin upp ställ­ ningar, bytte vindskivan och fixerade takpannorna. Ett par timmar senare kom plåtslagaren och när han hade gjort sitt plockades ställningarna ner.

– Det var faktiskt helt sanslöst, kommenterar Magnus.
och Lena. Vi var oroliga för att det skulle ta tid med både för­ säkringsbolag och hantverkare. Istället var det ett samarbete där allt bara hände. Snabbt, snyggt och riktigt imponerande. Nu när vi vet vad Länsförsäkringar Blekinge går för känns
det skönt att ha alla försäkringar samlade där!

Magnus och Lena Lagström, Skavkulla, Nättraby

Magnus och Lena Lagström, Skavkulla, Nättraby


Omsorg om kunderna gav snabb reglering

Omsorg om kunderna gav snabb reglering

Medan det ännu brann i målarverkstaden växte ett beslut fram hos Ronny och Susanne Södergren, som är två av ägarna till Stål & Rörmontage. De skulle fokusera på lösningar istället för att låta branden göra dem handlingsförlamade.

– Vi bestämde tidigt att våra kunder inte skulle drabbas mer än nödvändigt av skadorna. Att prioritera i det arbetet var viktigt, så vi fick helt enkelt krympa ytorna och vis rejält med attityd. Branden hos Stål & Rörmontage i Ysane var ovanligt stor och skulle normalt ta 18 månader att reglera. Nu räckte det med två månader – mycket tack vare ägarnas handlingskraft och att även Länsförsäkringar Blekinge jobbar med målsättningen att göra allt för sina kunder.rejält med attityd. Glädjande nog upptäckte vi att också Länsförsäkringar hade samma inställning som vi, att visa omsorg om sina kunder.

Ronny och Susanne förstod att de kunde vara med och påverka den tid det skulle ta att skadereglera. Så här i efterhand menar de att de har tagit lärdom av skadan och till och med gått stärkta ur händelsen, både som bolag och som företagsledare. Mats Svensson, skadechef på Länsförsäkringar Blekinge, är imponerad av den handlingskraft som Susanne och Ronny visade prov på:

– Det var framför allt deras beslutsamhet som gjorde skillnaden. Att de var inriktade på att finna lösningar som skulle vara bra för deras kunder. Så försöker vi också att tänka och den kombinationen gav här en riktigt snabb skadereglering.

Ronny och Susanne Södergren, Ysane


Bli nöjd kund du också