Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Bergslagen

Lindesberg - Kristinavägen 49 A

Handlägger: Privat och Företag

Ring oss

Måndag-torsdag: 08.00-18.00*  
Fredag: 08.00-16.00*
*Fram till 21.00 på vardagar, samt lördag-söndag 10.00-15.00 svarar vi även på dina frågor om privata försäkringar.

Chatta med oss

Chatten är öppen helgfria vardagar 09:00-15:00. Klicka på "Chatt" till höger på vår webbsida för att ställa din fråga.

Besök oss

Kristinavägen 49 A

Vardagar 9.00-16.00

Postadress

Kristinavägen 49 A

711 30, Lindesberg

E-post

info@lfbergslagen.se

Nationaldagen 6 juni: Stängt

Midsommarafton 22 juni: Stängt

Dag före Alla Helgons dag 2 november: Telefonöppet 8-15, Kontor 9-15

Julhelgen 24-26 december: Stängt

Nyårshelgen 21 dec - 1 januari: Stängt

Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 7.30-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Varje bilägare som har sin försäkring hos oss ska ha ett så rättvist pris som möjligt. Därför tar vi hänsyn till faktorer som exempelvis:

    • Fabrikat, typ och årsmodell
    • Din ålder
    • Var du bor
    • Hur mycket du kör bilen
    • Vilken självrisk du väljer i vagnskadeförsäkringen

  • Försäkringar

    Försäkringen gäller för dig som ägare och huvudsaklig förare av bilen. Det betyder att du kan bli utan ersättning vid skada om du registrerar din bil på någon annan person.

  • Försäkringar

    Du behöver ingen internetanslutning för att betala. Men du kan behöva det för andra funktioner, till exempel när du använder appen första gången och när du registrerar ett nytt kort.

     

  • Försäkringar

    Du kan betala med Google Pay i de flesta butiker världen över där du kan göra kontaktlösa betalningar med kortet. Du kan även använda Google Pay i vissa webbshoppar.

  • Försäkringar

    Du kan ansluta:

      • Bankkort privat
      • Betalkort privat
      • Kreditkort privat
      • Ungdomskort + (kortet för dig över 16 år)
      • Bankkort företag
      • Kreditkort företag
  • Försäkringar

    Du behöver en telefon som har NFC och Android version 5.0 eller högre, ett Google-konto och något av våra kort.

  • Försäkringar

    Nej, det är kostnadsfritt att ha Google Pay hos oss. Eventuellt kan det tillkomma kostnad för internetåtkomst hos din mobiloperatör beroende på vilken typ av abonnemang du har.

     

  • Försäkringar

    Ring Spärrservice direkt på telefon 08-588 400 11 för att spärra Google Pay. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar. Tänk på att du fortfarande kan använda ditt fysiska kort eftersom det kortnumret inte är sparat i Google Pay.

     

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens