Vilken är din hjärtefråga?

En försäkringschef, en styrelseordförande och en fullmäktigeledamot har sagt sitt. Och en sak har de gemensamt: De brinner alla för Bergslagen och våra kunder. Det här slår deras hjärtan extra hårt för. Nu vill vi veta vilken som är din hjärtefråga.

Närheten till kunderna. Ett av många exempel på vad som gör Länsförsäkringar Bergslagen speciellt. Här berättar vår styrelseordförande Anki Norrström om sin hjärtefråga.

Starkare tillsammans

Hur styr man ett lokalt, kundägt bolag? Genom att bry sig om sina kunder och sitt lokalsamhälle. Och genom att låta kunderna vara med och bestämma! Här berättar vår försäkringschef Sofia Norrby om sin hjärtefråga.

Respekt för kunden, oavsett vad den vill ha hjälp med. Det är Mats Tilldals hjärtefråga, som han driver både i sitt yrke och som ledamot i vårt kundfullmäktige.

Vilken är din hjärtefråga?

Så funkar ett kundägt bolag

Våra kunder är också våra ägare. Det innebär att du har möjlighet att engagera dig. Vart tredje år kan du som kund nominera dig som kandidat och välja vem som ska representera dig i vårt fullmäktige, vilket är bolagets högst beslutande organ. Här finns ca 60 vanliga kunder som är med och påverkar företagets framtid.

Läs mer om våra fullmäktigeval här: lfbergslagen.se/fullmaktige