Vad vill du få hjälp med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2019-10-15

  • 3 mån 2,23 %
  • 1 år 2,09 %
  • 2 år 1,91 %
  • 3 år 1,75 %
  • 4 år 1,83 %
  • 5 år 1,85 %
  • 7 år 2,43 %
  • 10 år 2,85 %

Bli bankkund med BankID

Som bankkund hos oss får du ett konto, bankkort och tillgång till flera pay-tjänster, Swish, Blippbetalning, Meniga Rewards och vår prisbelönta app. Ansök direkt med BankID, du får svar via sms inom en arbetsdag.

  • Sveriges mest nöjda bankkunder
  • Vi är kundägda, vi lyssnar
  • Vi är lokala – vi finns nära dig

Räkna på & köpa bilförsäkring

Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

  • Skyddar dig och dina saker
  • 45 dagars reseskydd
  • Skydd vid ID-stöld

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Anmäl enklast via webben - svar nästa vardag
  • Skadeanmälan via telefon: 021-19 01 00

Välj länsförsäkringsbolag

Länsförsäkringar består av 23 länsförsäkringsbolag, som har unika villkor och priser.

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Förseningsersättning ingår inte i hemförsäkringen. För att få sådan krävs tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd. Du får ersättning om du inte kan fortsätta din påbörjade resa på grund av att flyget/tåget blivit försenat eller ställts in – oavsett orsak. Är förseningen mer än åtta timmar betalar vi 1 000 kronor och efter 36 timmars försening ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per person.

    Läs mer om dina rättigheter vid en flygbolagskonkurs hos Hallå konsument.


    Hjälpte det här svaret dig? 623 av 889 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Ditt Gröna kort är ett bevis för att du har en bilförsäkring. Beställ ditt Gröna kort senast fem dagar innan du åker. Information och tips om hur försäkringen gäller och vad du ska göra om det inträffar en skada, får du i vår broschyr Att bila utomlands. Om du beställer ett Grönt kort bifogas denna broschyr automatiskt.

    Läs mer om grönt kort och vilka länder som är aktuella.


    Hjälpte det här svaret dig? 349 av 653 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Du har fått kostnadsbeskedet för att du har ett fondkonto, ISK, IPS eller aktiedepå hos oss.

    Det är ingenting du ska betala. Syftet är att du ska få mer information över vilka kostnader du haft i dina placeringar under 2018 och hur de har påverkat utvecklingen av din investering.

    Du behöver inte göra någonting på grund av utskicket.

    Kostnadsbeskedet är ett utskick som vi gör enligt EU-regelverket Mifid II.


    Hjälpte det här svaret dig? 458 av 868 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Vi har samlat de vanligaste frågorna kring hur dina försäkringar täcker skador som uppstår vid en skogsbrand.

    Läs mer här


    Hjälpte det här svaret dig? 392 av 808 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    När du gjort din skadeanmälan kontaktar vi dig nästa arbetsdag och berättar vad du behöver göra härnäst. Du får också information om vilken verkstad du kan vända dig till och om ett annat känt fordon varit med i olyckan kontaktar vi fordonägarens försäkringsbolag.

    Därefter gör verkstaden en skadebesiktning innan fordonet kan lämnas in på reparation.

    Läs mer i våra skadeguider


    Hjälpte det här svaret dig? 345 av 1119 har fått hjälp av svaret

Kontakta oss

Alla kontaktuppgifter