Vad vill du få hjälp med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2018-12-28

  • 3 mån 2,23 %
  • 1 år 2,19 %
  • 2 år 2,16 %
  • 3 år 1,95 %
  • 4 år 2,23 %
  • 5 år 2,30 %
  • 7 år 2,98 %
  • 10 år 3,40 %

Bli bankkund direkt med Mobilt BankID

Ansök om att bli bankkund så får du ett privatkonto, ett bankkort, tillgång till vår mobilapp och Mina sidor. Du behöver ett Mobilt BankID och en giltig svensk id-handling.

  • Sveriges mest nöjda bankkunder
  • Sveriges bästa fondbolag 2019
  • Sveriges mest nöjda kunder

Räkna på & köpa bilförsäkring

Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

  • Skyddar dig och dina saker
  • 45 dagars reseskydd
  • Skydd vid ID-stöld

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Anmäl enklast via webben - svar nästa vardag
  • Skadeanmälan via telefon: 021-19 01 00

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Du får ersättning från din hemförsäkring om du inte hinner med ditt flyg eller tåg på grund av exempelvis hastigt uppkommet oväder, trafikolycka, flygstrejk eller andra oförutsägbara händelser under din resa från Norden eller hemresa till Norden.

    Om du får besked (via media eller resebolaget) innan avresan från bostaden om att det finns risk för inställda flyg eller tåg på grund av snöstorm eller strejk får du inte ersättning från din hemförsäkring. Då måste du kontakta ditt resebolag för att se status på flyg- eller tågresan.

    Mer ersättning med tilläggsförsäkring Utökat reseskydd

    Har du utökat reseskydd som tillägg i din hemförsäkring kan du få ersättning för förseningar på resan.

    • Har du påbörjat resan och flyget blir inställt eller försenat mer än åtta timmar får du 1 000 kronor. Blir du försenad mer än 36 timmar får du 2 000 kronor till. Högsta ersättningen är 3 000 kronor per person.
    • Du får 1 000 kronor om ditt bagage är försenat till resmålet mer än åtta timmar, efter 36 timmar får du 1 000 kronor till.
    • Du får ersättning om du måste avbeställa din resa på grund av akut sjukdom eller olycksfall. Om du avbokar resan på grund av andra orsaker får du ingen ersättning.

    Mer om ditt reseskydd

    Hur gäller det extra försäkringsskyddet för bank- och betalkortet?

    Det gäller när du har betalat minst 75 procent av resan med ditt bank- eller betalkort. Ersättningarna är samma som om du har utökat reseskydd.  Du har också möjlighet att reklamera kortköpet.

    Hur reklamerar jag ett kortköp?


    Hjälpte det här svaret dig? 75 av 115 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Vi har samlat de vanligaste frågorna kring hur dina försäkringar täcker skador som uppstår vid en skogsbrand.

    Läs mer här


    Hjälpte det här svaret dig? 7 av 20 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    När du gjort din skadeanmälan kontaktar vi dig nästa arbetsdag och berättar vad du behöver göra härnäst. Du får också information om vilken verkstad du kan vända dig till och om ett annat känt fordon varit med i olyckan kontaktar vi fordonägarens försäkringsbolag.

    Därefter gör verkstaden en skadebesiktning innan fordonet kan lämnas in på reparation.

    Läs mer i våra skadeguider


    Hjälpte det här svaret dig? 7 av 11 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Om du råkar ut för en trafikolycka eller får en skada på ditt fordon är det snabbaste och enklaste sättet att anmäla skadan direkt på vår webbplats eller i vår app.

    I fyra enkla steg anmäler du din fordonsskada och skickar in din anmälan till oss:

    1. Beskriv hur skadan uppkom
      Det du behöver göra är att ange registreringsnummer på ditt fordon, ge en kort beskrivning av hur skadan uppkom och vart skadan på fordonet är.

    2. Tid och plats för händelsen
      På en karta kan du ange tid och plats för händelsen.

    3. Bifoga filer
      Det finns också möjlighet att bifoga bilder och andra dokument direkt i din skadeanmälan, till exempel bilder från din mobilkamera. Du kan också bifoga en eventuell polisanmälan eller kvitton på utlägg som uppstått i samband med skadan.

    4. Kontrollera uppgifter & skicka anmälan
      När du är klar får du en bekräftelse på e-post. Tänk på att spara ner ditt skadenummer om du vill komplettera din anmälan i efterhand.

    Hjälpte det här svaret dig? 9 av 15 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Om du behöver lämna in din bil på reparation kan du få ersättning för hyrbil om du har någon av våra tilläggsförsäkringar. Du har också rätt till ersättning om ett annat svenskt fordon är ansvarig för olyckan.

    Läs mer om hyrbil


    Hjälpte det här svaret dig? 9 av 16 har fått hjälp av svaret

Kontakta oss

Alla kontaktuppgifter