Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Bergslagen

Västerås - Stora gatan 41

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Ring oss

Telefonöppet:
Måndag-torsdag: 08.00-18.00
Fredag: 08.00-16.00

Besöksöppet:
Måndag: 08.00-18.00
Tisdag-torsdag: 09.00-18.00
Fredag: 09.00-16.00

Besök oss

Stora Gatan 41

Måndag: 08.00-18.00
Tisdag-torsdag: 09.00-18.00
Fredag: 09.00-16.00

Postadress

Box 1046

721 26, Västerås

E-post

info@lfbergslagen.se

Dag före Alla helgons dag 3 nov: Telefonöppet 8.00-15.00, besöksöppet 9.00-15.00 

Juldagen 25 dec: Stängt

Annandag jul 25 dec: Stängt

Nyårsdagen 1 jan 2018: Stängt

Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Sveriges största Brandövning är ett veckolångt evenemang den 27 november – 3 december, där du bjuds in att planera, förbereda och genomföra en brandövning i ditt eget hem. Vi siktar på rekorddeltagande! Du bestämmer själv när under veckan som du vill genomföra din brandövning där hemma.

    Sveriges största Brandövning är ett initiativ från tio Länsförsäkringsbolag runt om i Sverige. Med Sveriges största Brandövning vill vi visa att alla kan – och bör – göra en brandövning hemma, att det ökar tryggheten och till och med kan vara roligt.

    Läs mer på sverigesstorstabrandovning.se

  • Försäkringar

    Swish handel passar företag, föreningar, organisationer och myndigheter som säljer varor och tjänster till privatpersoner i webbutik eller mobilapp och vill erbjuda ett smidigt betalsätt.

  • Försäkringar

    Just nu pågår bedrägerisamtal

    Det kan förekomma att bankkunder blir uppringda av bedragare, ofta engelsktalande, som uppger sig ringa från Länsförsäkringar. Bedragarna säger att de ska stoppa ett påstått bedrägeri på kundens konto eller kort, och frågar efter kundens inloggningsuppgifter. Bedragarna använder sedan uppgifterna för att stjäla pengar från kontot.

    Om du får ett sådant samtal, lägg på luren utan att lämna ifrån dig någon information.

  • Försäkringar

    Det är i huvudsak ett produktnamn för att särskilja den från andra produkter.

    Vi erbjuder två olika tjänstepensionsplaner: Friplan Start för egenföretagare utan anställda och Friplan för små och medelstora företag med anställda.

    Start i namnet Friplan Start indikerar att det är ett snabbt och enkelt sätt att komma igång med din tjänstepension genom att teckna den direkt på webben.

  • Försäkringar

    Du kan anmäla en eller flera som administratörer av tjänstepensioner via internettjänsten. Har du ett BankID eller ett Mobilt BankID hittar du ansökan här.

  • Försäkringar

    För att avanmäla en anställd i Administrera tjänstepensioner klickar du på Anmäl avgång. Du anger från vilken månad det ska gälla och bekräftar.

  • Försäkringar

    För att anmäla ny lön i Mina Sidor Företag klickar du på Pension, Administrera Tjänstepensioner ”Anmäl löneändring”, anger den nya lönen och bekräftar ändringen. Tänk på att ange årslön - pensionsmedförande lön på årsbas.

    Finns det många anställda som du ska registrera ny lön på att se till att spara och skicka iväg regelbundet. Av säkerhetsskäl varar ett inloggningstillfälle i ca 15 min, är du inloggad längre behöver du förnya sessionen.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens