Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi gör det tryggare för dig, din skog och ditt lantbruk

Hantera din ekonomi

Hos oss hittar du de banktjänster som du behöver för att driva din skogs- eller lantbruksverksamhet.

Försäkra ditt lantbruk

Tillsammans skräddarsyr vi det skydd du behöver för ditt skogs- och lantbruk med lokal och smidig skadereglering. Vi ger dig även råd och tips för att undvika skador.

Skydda dig själv och din familj

Det är inte bara verksamheten som behöver försäkras, minst lika viktigt är att du ger dig själv och din familj trygghet. Vi hjälper dig att hitta rätt skydd och har lösningar även för dig som har anställda.

Gör din skadeanmälan

Välj kategori
  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Anmäl enklast via webben - svar nästa vardag
  • Skadeanmälan via telefon: 021-19 01 00

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Funktionen kontaktlösa betalningar kan du slå av och på i appen, klicka på Hantera köpspärrar eller i internetbanken, gå in under Kortfliken och menyn Inställningar. Efter att du slagit på eller av funktionen behöver du göra ett vanligt kortköp eller uttag med chip och pinkod för att ändringen ska slå igenom.

  • Försäkringar

    På grund av ett tekniskt fel hos Upplysningscentralen kan du ha fått ett brev om att Länsförsäkringar beställt en bevakningstjänst på ditt företag. Upplysningscentralen kommer att kontakta dig som fått det felaktiga brevet.

  • Försäkringar

    Om du råkar ut för en skada på din bil eller i ditt hus vill du vara säker på att den repareras på ett kvalitetssäkert och prisvärt sätt. Därför samarbetar Länsförsäkringar Bergslagen med de bästa bilverkstäderna och byggföretagen. Vi ställer höga krav på våra samarbetspartners och alla uppfyller de våra certifieringskrav. Det innebär att de utför fackmannamässiga reparationer enligt gällande branschregler och uppfyller våra miljö- och leverantörskvalitetskrav.

  • Försäkringar

    För några veckor sedan skickade vi ett brev till kunder där vi saknar uppgift om skorsten på den försäkrade fastigheten. Många svarade på brevet, vilket vi är glada för.
    Tyvärr har ett tekniskt fel gjort att det denna vecka gått ut ytterligare ett brev om samma sak. Har du nyligen skickat in ditt svar om skorsten kan du bortse från detta brev. Vi ber om ursäkt för krånglet.

  • Försäkringar

    Vill du vara säker på att pengarna inte försvinner på vägen kan du kontrollera om mottagaren använder ett 90-konto.

    Det betyder att organisationen har granskats av Svensk Insamlingskontroll, där ett av kriterierna är att de ekonomiskt ansvariga inte har betalningsanmärkningar.

    Om du skickar pengar till en organisation som har betalningsanmärkningar riskerar pengarna att aldrig komma fram till de som behöver pengarna. 

    Läs mer om Svensk Insamlingskontroll

Till frågor och svar

Kontakta oss

021-19 01 00

Fler kontaktuppgifter