Kontakta oss

Informationen gäller för Länsförsäkringar Älvsborg

Vänersborg

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Ring oss

Telefontider: Måndag-torsdag 08.00-17.00, fredag 08.00-16.00.

Privat försäkring samt privat skada även måndag-torsdag till 19.00 och fredag till 17.00.

Observera kontorets öppettider för besök.

Besök oss

Vallgatan 21

Besökstider: Måndag-fredag 10.00-15.00.

Postadress

Box 1107

462 28, Vänersborg

E-post

info@alvsborg.lansforsakringar.se
Våra kontaktpersoner

Viktiga telefonnummer

Telefonbanken

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 7.30-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid:
Skadejour övriga tider:

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Öppettider: Dygnet runt

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Försäkringar

    Du behöver ingen internetanslutning för att betala. Men du kan behöva det för andra funktioner, till exempel när du använder appen första gången och när du registrerar ett nytt kort.

     

  • Försäkringar

    Du kan betala med Google Pay i de flesta butiker världen över där du kan göra kontaktlösa betalningar med kortet. Du kan även använda Google Pay i vissa webbshoppar.

  • Försäkringar

    Du kan ansluta:

      • Bankkort privat
      • Betalkort privat
      • Kreditkort privat
      • Ungdomskort + (kortet för dig över 16 år)
      • Bankkort företag
      • Kreditkort företag
  • Försäkringar

    Du behöver en telefon som har NFC och Android version 5.0 eller högre, ett Google-konto och något av våra kort.

  • Försäkringar

    Nej, det är kostnadsfritt att ha Google Pay hos oss. Eventuellt kan det tillkomma kostnad för internetåtkomst hos din mobiloperatör beroende på vilken typ av abonnemang du har.

     

  • Försäkringar

    Ring Spärrservice direkt på telefon 08-588 400 11 för att spärra Google Pay. Vi har öppet dygnet runt, alla dagar. Tänk på att du fortfarande kan använda ditt fysiska kort eftersom det kortnumret inte är sparat i Google Pay.

     

  • Försäkringar

    Det förekommer att bedragare försöker lura bankkunder att lämna ifrån sig sina inloggningsuppgifter. Bedragarna påstår sig ringa från Länsförsäkringar och menar på att de behöver uppgifterna för att stoppa ett bedrägeri eller ändra ett lån. Samtalen kan även handla om andra saker, som att till exempel genomföra en viktig säkerhetsuppdatering.

    Samtalen kan komma från förfalskade telefonnummer som ser ut att tillhöra Länsförsäkringar. Bedragaren som ringer pratar ofta svenska och låter professionell och övertygande. Ofta ber bedragaren om att du lämnar ut signeringskoder från din säkerhetsdosa, eller ber dig signera med ditt BankID. Bedragarna använder sedan uppgifterna för att stjäla pengar från kontot.

    Länsförsäkringar ber dig aldrig logga in eller att lämna ut en personlig kod. Om du får ett sådant samtal, lägg på luren utan att lämna ifrån dig någon information.

  • Försäkringar

    Vår betaltjänst fungerar med smartklockor från Fitbit och Garmin.

    Läs mer om vilka modeller som fungerar hos Fitbit och Garmin.

Till frågor och svar


Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens