Skräddarsytt företagslarm från 419 kronor/månad

Som företagare är det mycket att tänka på, allt från kunder och leveranser till personal och bokföring. Med ett uppkopplat företagslarm från LF Älvsborg får du hjälp med att förebygga många risker som kan störa din verksamhet, som inbrott, vattenläckage eller skadegörelse.

När du anmäler intresse kontaktar en av våra säljare dig för att diskutera din verksamhet och era specifika behov. Därefter får du ett kostnadsförslag för installation av det larmpaket som bäst motsvarar förutsättningarna i just era lokaler.

Med ett företagslarm från LF Älvsborg får du:

  • Installation genom våra egna installatörer
  • Skadeförebyggande genomgång på plats
  • Fri teknisk support och avtalslång produktgaranti
  • Fria väktarutryckningar
  • Larm som är uppkopplat dygnet runt till vår larmcentral
  • Enkel hantering via app – håll koll även när du inte är på plats
  • Fri årlig service och gratis batteribyte
  • Nyckelhantering (tilläggstjänst)

Alla företag ser olika ut och därför skräddarsyr vi våra lösningar utifrån dina behov och företagslokaler.

Startpaketet innehåller:

  • Centralenhet
  • Manöverpanel
  • Kameradetektor
  • Magnetkontakt
  • Vattendetektor
  • Siren

Så fungerar företagslarm från LF Älvsborg

Ett företagslarm består vanligtvis av sensorer som placeras på strategiska platser i din företagslokal. När sensorerna upptäcker rörelse, andra tecken på intrång eller vattenläckor aktiveras larmet och skickar en signal till vår egen larmcentral. Väktare kan då snabbt rycka ut till platsen för att hantera situationen och vidta ytterligare åtgärder.

Jag är intresserad!

Frågor och svar

Kostnaden för ett företagslarm kan variera beroende på hur många larmkomponenter som installeras i företagslokalen som baseras på dina specifika behov.

Vi erbjuder en månadskostnad från 419 kronor. För varje extra larmkomponent tillkommer en kostnad på 20 kronor per månad. Oavsett hur många komponenter du väljer, kommer den maximala månadskostnaden aldrig att överstiga 499 kr.

Alla våra priser är exklusive moms.

Observera att vi har tillval på olika tjänster som ej ingår i maxtaket.

Att skaffa ett företagslarm är en investering i säkerhet för ditt företag. Ett larm kan förebygga inbrott, vattenläckage, skadegörelse och andra säkerhetsincidenter. Det ger också en trygghet för anställda och kunder.

Nej, vi samarbetar med auktoriserade väktarbolag som utgår nära dig. Alla väktare är utbildade enligt Länsstyrelsens och Rikspolisstyrelsens utfärdade regler och föreskrifter och är auktoriserade av Länsstyrelsen.

Ett företagslarm består vanligtvis av sensorer som placeras på strategiska platser i din företagslokal. När sensorerna upptäcker rörelse eller andra tecken på intrång, aktiveras larmet och skickar en signal till vår egen Larmcentral. Väktare kan då snabbt rycka ut till platsen för att hantera situationen.

Larmet har en funktion som kallas för kontaktlarm. Detta är ett larm som du som kund manuellt kan aktivera via manöverpanelen eller via en fjärrkontroll. Larmet skickas då till Larmcentralen som agerar därefter. Larmet kan likställas med ett nödlarm som du kan nyttja om det uppstår en situation där du snabbt behöver påkalla hjälp. Tänk på att alltid kontakta 112 vid akuta behov.

Ja, det ingår en app i vår tjänst där du kan se status på larmet, få notifikationer vid händelser och till och med aktivera eller avaktivera larmet direkt från din smartphone.

Installationskostnaden är just nu ordinariepris 2490 kronor och omfattar installation av ett grundpaket. Väljer du att lägga till fler komponenter för att få ditt larm mer skräddarsytt tillkommer en engångskostnad för dessa produkter samt 20 kronor extra på abonnemangets månadskostnad där maxtaket oavsett antalet komponenter är 499 kronor/månad.

Alla våra priser är exklusive moms.

I vårt uppkopplade företagslarm ingår:

  • Installation genom våra egna installatörer
  • Skadeförebyggande genomgång på plats
  • Fri teknisk support och avtalslång produktgaranti
  • Fria väktarutryckningar
  • Anslutning till egen larmcentral dygnet runt
  • Applikation att styra larmet med
  • Fri årlig service och gratis batteribyte

Vi samarbetar med Waya Finance & Technology som fakturadistributör. Det innebär att du som företagskund får dessa val kring hur du vill att dina fakturor ska distribueras.

Du kan idag välja mellan postalt och e-post.

Vid byte av leverantör behöver du se över villkor för uppsägning av befintligt företagslarm som kan variera beroende på leverantör och avtal. Det är alltid du som företagskund som har ansvar att säga upp ditt nuvarande avtal.
Kontakta oss så hjälper vi dig för att göra det så smidigt som möjligt.

För dig i före detta Älvsborgs län

Erbjudandet gäller för dig som är verksam i vårt område, före detta Älvsborgs län*.

*Kommuner: Ale, Alingsås, Bengtsfors, Bollebygd, Borås, Dals-Ed, Färgelanda, Herrljunga, Lerum, Lilla Edet, Mark, Mellerud, Svenljunga, Trollhättan, Tranemo, Ulricehamn, Vårgårda, Vänersborg och Åmål.