Kontakta oss

Hitta ditt närmaste kontor genom att välja nedan.

Denna information är specifik för Länsförsäkringar Värmland, för kontor i annan del av landet, tryck ändra.

Karlstad - Köpmannagatan (Försäkring)

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

Vardagar 9.00-16.00

Kontakta våra:

Ombud

Besöksadress:

Köpmannagatan 2 A

Vardagar 9.00-16.00

Postadress:

Box 367 

651 09 Karlstad

E-post:

Telefonbanken:

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid: 054-775 15 00
Skadejour övriga tider för skador du behöver snabb hjälp med: 020-59 00 00

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

08-588 400 11

Öppettider: Dygnet runt

Facebook

Följ oss och se vad som händer nära dig.

Vanliga frågor & svar

  • Beloppet du ska amortera beräknas på din totala skuld i din bostad och gäller för dig som tar ett nytt bolån eller utökar dina befintliga bolån.

    • Om belåningsgraden är över 70 % av värdet på din bostad måste du amortera 2 % per år på den totala skulden.
    • Om belåningsgraden är mellan 50-70 % måste du amortera 1 % per år på din totala skuld.
    • Om belåningsgraden är 50 % eller lägre finns inget lagkrav att amortera men vi rekommenderar alltid att du amorterar.
    • Om du utökar dina befintliga lån med ett så kallat tilläggslån, ska du amortera enligt de nya amorteringskraven, eller maximalt inom 10 år.
  • Funktionen kontaktlösa betalningar kan du slå av och på i internetbanken, gå in under Kortfliken och menyn Inställningar. Efter att du slagit på eller av funktionen behöver du göra ett vanligt kortköp eller uttag med chip och pinkod för att ändringen ska slå igenom.

  • Det kallas för ett tilläggslån och det ska amorteras enligt de nya amorteringskraven. Det finns möjlighet att amortera tilläggslånet på maximalt 10 år.

  • På grund av ett tekniskt fel hos Upplysningscentralen kan du ha fått ett brev om att Länsförsäkringar beställt en bevakningstjänst på ditt företag.  Upplysningscentralen kommer att kontakta dig som fått det felaktiga brevet.

  • Vid aktiehandel får du betala en courtageavgift. Avgiften är samma som för aktiehandelstjänsten, 0,09 %.

    Vid fondsparande är förvaltningsavgiften samma som för direktsparande i fonder.

  • Då gäller de gamla reglerna och du berörs inte av de nya amorteringskraven.

  • För nyproduktion kan du få upp till fem års amorteringsfrihet. Villkoret gäller för dig som förste ägaren och inte för en eventuell ny köpare om du säljer bostaden inom fem år. 

  • De gäller alla som tar ett nytt bolån eller som utökar sina befintliga lån.

Till frågor och svar

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens