Utmärkelser

Sveriges mest nöjda kunder 2017

Sveriges mest nöjda privatkunder finns hos oss

2016 hade vi för andra året i rad Sveriges mest nöjda privatkunder inom bank, försäkring och pension. Utöver det har vi 2017, för andra året i rad, även Sveriges mest nöjda kunder inom fastighetsförmedling.

När försäkringsbolag, banker och fastighetsförmedlare rankas efter kundnöjdhet så toppar Länsförsäkringar i alla fem kategorier – bank, sakförsäkring, pension, bilförsäkring och fastighetsmäklare. Allt enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga mätningar.

Vi tror att resultatet bland annat beror på vårt arbete med att förstå vad våra kunder behöver och i vilka kanaler de behöver det. Vilket frigör resurser så att vi i större omfattning kan satsa fullt ut på det som skapar kundvärde.

Läs mer om resultatet hos Svenskt kvalitetsindex

Sveriges mest nöjda kunder


Tillgänglighet

Tillgängligheten är och förblir alltmer viktig, det gäller att kunderna kan nå oss i flera olika kanaler. Det räcker inte med att finnas fysiskt på plats utan vi måste ha en bra app och en funktionell webbplats som tillgodoser kundernas ökade behov.

Den lokala närheten till kunderna är en stor fördel:
Vi är som kunderna är, och har lätt för att sätta oss in deras problem

Bli Sveriges mest nöjda bankkund du också

mobila enheter


Bästa mobilapp

Vi är bästa mobila bank

Vi har har utsetts till bästa mobila bank. Juryns motivering löd "En odiskutabel vinnare med överlägsna funktioner och toppresultat i alla tester. Det är vi förstås både glada och stolta över. Vi vet att våra kunder tar till sig ny funktionalitet oerhört snabbt. Innovation i kombination med hög användbarhet gör våra tjänster lätta att ta till sig. 

Se vad du kan göra i appen

Om Mobilgalan

Mobilgalan arrangeras för femtonde året i rad av Mobilbusiness och Mobile Institute och Länsförsäkringar bank fick ta emot det prestigefyllda priset för bästa mobila bank

Mobilappen


Vi har Sveriges bästa mobilapp

Vi har har fått pris för bästa app 2016 av Web Service Award. Priset fick vi för en snygg, enkel och funktionell mobillösning som användarna verkligen gillar att använda.

Vi kommer fortsätta att satsa på våra kunders behov och önskemål. Hälften av kunderna föredrar att göra sina bankärenden i mobilen och tjänster som snabbsaldo och att kunna spärra sina bank och kreditkort tillfälligt är funktioner som vi ser att våra användare uppskattar.

Se vad du kan göra i appen

Om Web Service Award

Web Service Index undersöker digitala kanaler hos företag över hela Sverige och genomför också den största kundundersökningen på området. Detta kombinerat avgör vilka som blir pristagarna i Web Service Award.

Glaspokal