Träffa våra kunder

Informationen gäller för Länsförsäkringar Skaraborg

Varför bytte du till vår bank?

Björn Zandelin

Varför bytte du bank Björn?
- Det som var avgörande var att jag uppfattade Länsförsäkringar som en bank i framkant, med banktjänster via webben och appen. Det har ju också styrkts att era applikationer ligger långt fram, de är de vassaste, tycker jag.

Vad var det viktigaste för dig vid valet av ny bank?
- Helheten. Att få allt samlat under ett och samma tak, med det fick jag också Guldkundsrabatt.

Vilka av våra digitala tjänster använder du?
- Jag betalar räkningar både i appen och på internetbanken. Det är smidigt med kopplingen till mobilt id, man slipper dosan, och inloggningsmässigt kan jag ju vara var som helst med appen.

Varför bytte du bank Jerker?
-
Jag hade mina försäkringar hos er och var kund i en storbank. Ni är ju kundägda och låter vinsterna gå tillbaka till kunderna och inte till några aktieägare, så jag såg det som det enda sättet att tjäna pengar på sin bank.

Vad var det viktigaste för dig vid valet av ny bank?
-Enkelheten, personkännedomen och en kontaktperson som jag kan få hjälp av när det gäller lite större saker. Hos er är man är inte bara ett kundnummer utan ett namn. Ni har ett stort lokalt engagemang, det känns bra. När jag senast var inne hos er tittade jag på brandsläckare som ni sålde i foajén. ”Behöver du använda den får du en ny sa de till mig”. Det kallar jag engagemang för kunderna.

Vilka av våra digitala tjänster använder du?     
- Appen är utmärkt när jag ska flytta pengar. När det gäller ISK (investeringssparkonto) tittar jag gärna på webben, ibland vill jag läsa lite mer vid sidan om.

Jerker Appell