Kontakta oss

Hitta ditt närmaste kontor genom att välja nedan.

Denna information är specifik för Länsförsäkringar Skaraborg, för kontor i annan del av landet, tryck ändra.

Lidköping

Handlägger: Privat, Företag och Lantbruk

1 sep - 30 apr:
Vardagar 09:00-16:30
 

1 maj - 31 aug:
Vardagar 09:00-16:00

Besöksadress:

Lidbecksgatan 2

1 sep - 30 apr:
Vardagar 09:00-16:30
 

1 maj - 31 aug:
Vardagar 09:00-16:00

Postadress:

Box 2187

531 02, Lidköping

E-post:

Telefonbanken:

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan

Dagtid: 0500 77 70 00
Skadejour övriga tider för skador du behöver snabb hjälp med: 020-59 00 00

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

08-588 400 11

Öppettider: Dygnet runt

Facebook

Följ oss och se vad som händer nära dig.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Ett allt för vanligt bedrägeriförsök är att en person ringer upp dig och uppger sig vara en representant från Microsoft eller Windows supportavdelning.

    De ber dig sedan göra ett antal saker för att de ska kunna fjärrstyra din dator. De installerar sedan skadlig kod eller ber dig betala för det utförda arbetet.

    Vad gör jag om jag blir uppringd?

    • Lägg på luren.
    • Ringer de upp igen svara inte.
    • Fundera på om det är kan stämma att företaget ringer runt och erbjuder support. Känner du dig minsta osäker be om personens namn och be att få ringa tillbaka senare.
    • Koppla bort datorn från nätet. Ta hjälp av en expert som kan undersöka om något har installerats på datorn.

    Vill du läsa mer?
    Läs mer hos polisen

  • Mina sidor kommer du till när du loggar in på lansforsakringar.se. Där hittar du alla dina engagemang hos Länsförsäkringar, exempelvis konton, pension och försäkring.

  • När du har loggat in på Mina sidor, klicka på den Personliga menyn längst upp på sidan, välj Swish.

  • BankID hittar du på startsidan eller om du klickar på den Personliga menyn överst på sidan.

  • Hos Länsförsäkringar kan du vara trygg i att vi dagligen arbetar för att dina kortuppgifter hålls säkra. Men i vår digitala värld där du enkelt kan köpa saker över internet eller när du är på resa finns det risker som är värda att känna till och saker du själv kan göra för att minska risken att dina kortuppgifter hamnar i orätta händer.

    Läs våra råd för hur du kan tänka vid köp med kortet eller uttag
    Säkra kortbetalningar

    Vi har även funktioner i appen och på mina sidor där du kan spärra ditt kort för internetköp eller regionspärra kortet så att det bara fungerar i valda delar av världen..
    Läs mer om regionspärr

  • Klicka på den Personliga menyn som ligger överst på sidan, välj Swish.

  • Du som redan är kund hos oss kan börja spara i Länsförsäkringar Global Hållbar när du loggar in på internetbanken. Är du inte kund ännu är du välkommen in på något av våra kontor så hjälper vi dig att komma igång. Du kan också skicka ett meddelande till oss så kontaktar vi dig.

    Global Hållbar kan även tecknas via Avanza och Nordnet. 

  • Så här gäller reseskyddet i hemförsäkringen

    Genom hemförsäkringen kan du få ersättning för merkostnader i samband med hemresan på upp till 5 000 om du inte hinner med ditt flyg eller tåg på grund av oförutsägbara händelser. Om du har försäkringen Utökat reseskydd kan du få ytterligare 10 000 kronor. 

    Har du redan innan avresan från bostaden får besked, via media eller resebolaget, om att flyget blivit inställt får du inte någon ersättning.

    Utökat reseskydd

    Om du har tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd kan du få ersättning för personförsening. Förutsättningen är du har påbörjat din resa men inte kunnat fullfölja den på grund av att flyget eller tåget blivit försenat eller ställts in. Är förseningen mer än åtta timmar får du 1 000 kronor och efter 36 timmars försening får du ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per försäkrad person.

    I Utökat reseskydd ingår även ett avbeställningsskydd som gäller om du blir tvungen att ställa in resan på grund av akut sjukdom, olycksfallsskada eller dödsfall men inte om du ställer in din resa av andra anledningar.

    Mer om Utökat reseskydd

    Så gäller det extra försäkringsskyddet i Bank- och Betalkortet

    Extra försäkringsskydd i vårt bankkort gäller om du betalat minst 75 procent av din resa med kortet, eller via våra andra betaltjänster. Försäkringen gäller om du inte kan fullfölja din påbörjade resa som planerat på grund av att flyget blir försenat eller inställt. Blir förseningen mer än åtta timmar får du 1 000 kronor. Efter 36 timmars försening får du ytterligare 2 000 kronor. Högsta ersättningsbelopp är 3 000 kronor per försäkrad person.

    Reklamationsrätt på köp med vårt bankkort

    Du har även möjlighet att reklamera ditt köp av resa.

    Läs mer om reklamation av köp 

Till frågor och svar

Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens