Om Länsförsäkringar StockholmPress och mediaKarriärLänsförsäkringsgruppenFinansielltMiljöIn EnglishKontakta oss 

Autogiro hos Länsförsäkringar 

Med autogiro hos Länsförsäkringar sköts betalningarna av dina försäkringar på ett enkelt och bekymmersfritt sätt. Du slipper hålla reda på försäkringarnas förfallodagar och kan själv styra över hur du vill att betalningarna ska spridas över året. Enkelt, smidigt och helt utan avgifter.

 

För att börja betala dina försäkringar med autogiro fyller du bara i den ansökan som finns att skriva ut på länken här nedan och skickar in den till oss. Du kan även kontakta oss på telefon eller via e-post om du vill  få ansökningsblanketten hemskickad. Telefonnummer och e-postadress hittar du här till vänster.

 

Autogiroansökan samt tillhörande villkor för utskrift. 

Skicka din ansökan portofritt till:

Länsförsäkringar Stockholm
Svarspost/Kundnummer 205 034 64
832 20 Frösön

Du behöver ett privatkonto

För att kunna öppna ett autogiro behöver du ha ett bankkonto från vilket den automatiska överföringen kan ske. Exempelvis ett privatkonto hos oss eller ett löne- eller personkonto i annan bank.

 

Om du är intresserad av att öppna ett privatkonto hos Länsförsäkringar, läs mer här.

Gör dina bank- och försäkringsärenden på internet

Som kund hos Länsförsäkringar har du kostnadsfritt tillgång till vår internettjänst . Med den kan du bland annat:

 

  • Sköta betalningar och överföringar
  • Se över befintliga försäkringar och teckna nya
  • Öppna konton
  • Söka och se över lån
  • Förändra ditt fondinnehav eller månatliga fondsparande
  • Starta ett pensionssparande och få hjälp att välja till din avtalspension
  • Se över ditt pensionssparande och byta fonder
  • Handla med svenska aktier och aktierelaterade värdepapper
  • Göra skadeanmälan

 

Här kan du läsa mer om hur du kommer igång med vår internettjänst.