Reklamation av köp och uttag

Reklamation av köp och uttag

Om det har uppstått problem med ditt köp ska du i första hand kontakta säljföretaget för att försöka reda ut problemet. Skriv ner samtal, datum, tid och vem du pratat med. Spara brev och E-post.

Exempel på händelser där du har möjlighet att göra en reklamation

  • Du fick inte det begärda beloppet från automaten
  • Du har inte fått de varor du beställt
  • Ditt köp har belastat ditt konto två gånger
  • Du har upptäckt kortköp som du själv inte har gjort

Om reklamationen avser obehöriga köp eller uttag gjorda med kortet ska du alltid spärra kortet omgående och göra en polisanmälan. Du spärrar ditt kort via spärrservice dygnet runt på telefon 08 588 400 11.

Så gör du en reklamation

  • Reklamationsblanketten hittar du här till höger
  • Fyll i alla uppgifter och signera alla blanketter
  • Bifoga underlag som styrker din reklamationsorsak som t.ex. kvitton, polisanmälan, underlag vid kontakt med säljföretag.

Skicka in din reklamation snarast möjligt då det kan finnas tidsgränser att beakta.