Betala med e-faktura

E-faktura är ett enkelt och smidigt betalningssätt som innebär att du inte längre får pappersfakturor. I stället skickas fakturan elektroniskt, direkt till Mina sidor. När du granskat fakturan är det bara att godkänna betalningen, alla uppgifter är redan ifyllda. Fakturan sparas sedan på Mina sidor.

Fördelarna är många

Att betala räkningar med elektronisk faktura sparar både tid och på miljö.

  • Grönt Bidrar till minskad miljöbelastning eftersom de skickas elektroniskt.
  • Enkelt Alla uppgifter för att göra betalningen är redan ifyllda, det vill säga inga krångliga OCR eller bankgiro-nummer behöver anges.
  • Kontroll Du godkänner själv fakturan innan betalningen genomförs.
  • Tillgängligt Alla e-fakturor finns samlade i minst 18 månader i din internetbank.
  • Mobilt Enkelt att ta emot och betala e-fakturor var du än befinner dig i världen.
  • Kostnadsfritt E-faktura är en kostnadsfri tjänst

För att ansluta e-fakturor måste du vara kund i vår internetbank och ha ett Privatkonto – vårt lönekonto.

Så här fungerar det

Du ansluter de betalningsmottagare som du vill ha e-fakturor från på Mina sidor. På Mina sidor får du ett meddelande när du har fått en ny e-faktura. Alla uppgifter som behövs för att betala; belopp, förfallodag och kontoinformation är redan registrerat i internetbanken och du behöver bara godkänna fakturan.

Så här gör du för att ansluta e-fakturor

  1. Logga in på Mina sidor
  2. Välj Betalningar/E-fakturor
  3. Klicka på länken Lägg till företag
  4. Sök efter det företag som du vill ha e-faktura från

Färre brev - bättre översikt

Du kan även välja att få flera av dina försäkringshandlingar och kontoutdrag digitalt, och därmed minska mängden post i brevlådan.

Läs mer om du gör för att välja att få digitala utskick