Telefonbanken

Gör dina ärenden via telefon

Telefonbank

Bank- & pensionsärenden för kunder

Ring och få hjälp. De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har följande öppettider. Måndag - fredag 8.00-22.00, Lördag 10.00-15.00, Söndag 15.00-22.00

Försäkringsärenden & ickekunder

Vi finns nära dig och hjälper gärna till att hitta en lösning som passar dig och dina behov.

Informationen gäller för Välj annat länsförsäkringsbolag

eller sök länsförsäkringsbolag nära dig

Om telefonbanken

Tillgång till automatiska tjänster och personlig service

När du blir kund hos oss får du en PIN-kod och tillgång till vår Telefonbank. Via den kan du sköta dina bank- och pensionsärenden.

  • Ring 0771-666 555
  • Identifiera dig med ditt personnummer / organisationsnummer samt din PIN-kod
  • Välj våra automatiska tjänster eller personlig service

Har du ingen PIN-kod?

Ring 0771-666 555

Tryck # istället för personnummer/organisationsnummer

Då kommer du direkt till personlig service.

Automatisk tjänst

Med vår automatiska telefontjänst kan du bland annat få saldo på dina konton, information om de senaste transaktionerna och göra överföringar till egna och föranmälda konton.

Öppet alla dagar dygnet runt.

Snabbvalsguide telefonbank

Personlig service

Via personlig service kan du få hjälp med sånt som du inte kan göra på egen hand via den automatiska servicen. Till exempel få information om ditt pensionssparande, göra utlandsbetalningar samt få utförlig information om dina lån.

Öppettider

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har följande öppettider.

Måndag - fredag 8.00-22.00 
Lördag 10.00-15.00 
Söndag 15.00-22.00

Telefonbanken från utlandet

För att nå Telefonbanken från utlandet ringer du +46 771 666 555

Spärra kort

Inom Sverige, ring 08-588 400 11
Från utlandet, ring +46 8 588 400 11