Mina sidor

Internetbank, försäkring och pension på ett ställe

Informationen gäller för Länsförsäkringar

Om Mina sidor

Vi har byggt om Mina sidor

Mina sidor har fått nytt utseende – en design som ska göra det enklare och snabbare att utföra just de tjänster du behöver. Dessutom är de flesta sidorna anpassade för att fungera lika bra i din mobil och surfplatta som i datorn. 

Vi arbetar kunddrivet med ständiga förbättringar och vill gärna veta vad du tycker. Mejla oss och berätta på tycktill@lansforsakringar.se

Vad är nytt på Mina sidor?

Upplever du fel med Mina sidor?

Om du upplever problem när du är inloggad på Mina sidor kan du titta på våra Frågor & svar. Där berättar vi bland annat om vad du kan göra om du har problem med överföringar. 

Frågor & svar

En bekvämare vardag med Mina sidor

Med Mina sidor har du möjligheten att bekvämt och säkert uträtta dina ärenden inom bank, försäkring och pension när det passar dig. Tjänsterna är enkla att använda och är kostnadsfria. 

Bank

  • Sköta betalningar, överföringar
  • Öppna konton
  • Söka och se över lån
  • Förändra ditt fondinnehav eller månatliga fondsparande
  • Handla med svenska aktier och aktierelaterade värdepapper

Försäkring

  • Se över befintliga och teckna nya försäkringar
  • Göra skadeanmälan

Pension

  • Starta ett pensionssparande och få hjälp att välja till din avtalspension
  • Se över ditt pensionssparande och byta fonder

Så loggar du in på Mina sidor

  • BankID
  • Pinkod
  • Säkerhetsdosa

Du kan logga in med BankID som är utfärdat av Länsförsäkringar Bank eller någon annan bank. Du kan även logga in med säkerhetsdosan som också behövs för att göra vissa ärenden, framför allt bankärenden. Pinkoden fungerar att logga in med, men för att göra ärenden behöver du ett BankID och i vissa fall en säkerhetsdosa. Det finns inte möjlighet att logga in på Mina sidor med lösenord. 

 

Så gör du när du vill legitimera dig med BankID

Om du har glömt din kod eller behöver en ny säkerhetsdosa

Viktig information

Säkerhet på internet

Vårt mål är att skapa trygghet för våra kunder och vi arbetar ständigt med att förbättra säkerheten för våra internettjänster. Men våra säkerhetslösningar är bara en del i skyddet. Du som kund måste också se över hur du hanterar information på internet och hur du skyddar din dator.

Villkor

Här finns villkoren för vår internettjänst Mina sidor.

Frågor & svar

  • Den tekniska utvecklingen går fort och genererar ständigt nya lösningar. Vi vill kunna erbjuda er lösningar och tjänster som är enklare att använda och motsvarar era förväntningar – och förhoppningsvis överträffar dem.  Vi satsar på innovation och håller oss i framkant inom den digitala utvecklingen och att göra om Mina sidor är en del i det arbetet. Om du känner att det är svårt att hitta, ta gärna en stund att klicka runt och bekanta dig med det nya utseendet. 

  • Det kan bero på inställningar i webbläsaren om du har Internet explorer. 

    Så ändrar du inställningarna

  • Klicka på den personliga menyn överst på sidan. Välj BankID. 

  • Första gången du loggar in får du välja mellan olika alternativ och kan då välja att logga in som Privat eller som Företag. Om du redan loggat in en gång kommer ditt senaste val att vara förvalt. Om du vill logga in på ett annat sätt klickar du på "ändra" för att få fram alla alternativ igen.  

  • I Mina sidor finns det fler funktioner än i appen.  Appen fokuserar på att förenkla din vardag, som till exempel kolla saldot, betala räkningar, använda Månadskollen eller hitta ditt försäkringsnummer. Eftersom att banksidorna på Mina sidor inte fungerar lika bra i mobilen som i datorn ännu, kan det vara enklare att använda appen för enklare bankärenden. Eftersom vår app är så omtyckt kommer vi att fortsätta satsa på och utveckla den med ambitionen att även fortsättningsvis leverera Sveriges bästa mobilapp.

  • Den personliga menyn hittar du överst på sidan om du klickar på ditt namn eller dina initialer. 

  • I menyn hittar du inställningar, BankID, Meddelanden, Dokument, information om förmåner och tjänster och frågorna om kundkännedom.  

  • Klicka på den personliga menyn överst på sidan. Frågorna finns att besvara under flikarna Mina uppgifter, Betala, Spara och Låna. Svara på frågorna i alla flikar eller kontrollera om uppgifterna som finns där är aktuella.

  • Vi har haft en film och en nyhet här på webbplatsen där vi berättar om nya Mina sidor. Information fanns också när man loggade in.  

  • Mina sidor fungerar bäst i senaste versionen av Chrome, Firefox, Edge och Safari. De fungerar även i Internet Explorer 11. Mina sidor kan fungera även i andra operativsystem och webbläsare än de vi rekommenderar. Väljer du att använda dessa kan vi tyvärr inte ge dig support eller garantera att alla tjänster fungerar. 

  • Det nya utseendet, funktionerna och dess placering har utvecklats i samarbete med er, våra kunder. Ett urval av kunder i olika åldrar, med olika datorvana, har utifrån sina egna behov hjälpt till att utforma Mina sidor från start och under arbetets gång. Vi har med detta som grund tagit fram den lösning som passar flest användare. Om du vill dela med dig av dina åsikter och önskemål kan du mejla oss.

    tycktill@lansforsakringar.se

  • Det kan bero på att din webbläsare inte är uppdaterad. Uppdatera till en senare version eller prova med en annan webbläsare.

  • I Mina sidor finns det fler funktioner än i appen.  Appen fokuserar på att förenkla din vardag, som till exempel kolla saldot, betala räkningar, använda Månadskollen eller hitta ditt försäkringsnummer. Eftersom att banksidorna på Mina sidor inte fungerar lika bra i mobilen som i datorn ännu, kan det vara enklare att använda appen för enklare bankärenden. Eftersom vår app är så omtyckt kommer vi att fortsätta satsa på och utveckla den med ambitionen att även fortsättningsvis leverera Sveriges bästa mobilapp.

  • Av säkerhetsskäl går det inte att vara inloggad i appen samtidigt som på Mina sidor.

  • I den personliga menyn som ligger överst på sidan väljer du Inställningar och sedan Swish i flikarna överst på sidan.

  • De nya företagssidorna för pension och kapitalförsäkring är inte ombyggda ännu och tyvärr visas inte företagsägda kapitalförsäkringar i den första versionen av de nya Mina sidor. De kommer att finnas med från och med nästa version som kommer senare i höst.

    Har du frågor om sparandet eller vill byta fonder kan du antingen vända dig direkt till din försäkringskontakt, eller till ditt länsförsäkringsbolag. 

     

    Kontakta oss

  • Klicka på Överföringar i menyn, välj Swish.

Till frågor och svar