Att vara kund

Bli kund hos oss

Som kund hos Länsförsäkringar får du tillgång till allt det som ger dig en bättre och tryggare vardag. Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt lösningar oavsett om det handlar om sparande eller att du och din familj är rätt försäkrade.

Spara till stora och små drömmar

Sparar du till en cykel, semesterresan, en båt eller ett nytt boende? Oftast är det lättare och roligare att spara till ett konkret mål. I vår prisbelönta app hittar du tjänsten Sparnavigatorn som vägleder dig till ett effektivare sparande och du får hjälp att nå din dröm.

Läs mer om Sparnavigatorn
  • Prisbelönt internetbank och mobilapp
  • Vi är kundägda
  • Samla mer så får du rabatt
Informationen gäller för Länsförsäkringar

Vi hjälper dig med hela din ekonomi

Hela din ekonomi på ett ställe

Vi tar hand om hela din ekonomi för att du ska få en ordentlig överblick över den, ha ett gott skydd vad gäller försäkringar och sparande och bra möjligheter att förverkliga dina drömmar.

Tillsammans kan vi göra din vardag lite enklare och tryggare. Det är liksom hela idén

Försäkra dig och dina saker

Spara till dina drömmar och din framtid

Låna till din bostad

Erbjudanden

Det ska vara lönsamt att vara kund hos oss. Läs mer om hur du får bonus och kan spara pengar genom att samla dina tjänster hos oss.

Våra erbjudanden


Digitala tjänster & telefonbanken

Med våra digitala tjänster och telefonbank kan du uträtta dina ärenden inom bank, pension och försäkring när det passar dig. Läs mer om vilka tjänster vi erbjuder och välj en plattform som passar dig och din behov.

Mina sidor

På Mina sidor kan du sköta dina bank-, pensions- och försäkringsärenden snabbt och smidigt över nätet.

Mobilapp

Med vår mobilapp för iphone, android och windows phone kan du göra dina bankärenden direkt i mobilen, se dina försäkringar och hantera ditt pensionssparande.

Telefonbanken

Med vår automatiska telefontjänst kan du se ditt saldo, få information om senaste transaktioner och överföra pengar till egna och föranmälda konton. 


Om vi inte är överens

Länsförsäkringar ägs av våra kunder och för oss är det därför extra viktigt att se till så att vi är tydliga när vi lämnar besked och att du som kund förstår varför beslutet ser ut som det gör. Därför vill vi självklart att du hör av dig till oss om du är missnöjd med ett beslut. Vi är naturligtvis beredda att ompröva vårt beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra. 

Läs mer om hur du kan överklaga ett beslut