Vad kan vi hjälpa dig med?

Se din boendekostnad

kr
kr

Våra räntor för bolån

2,41 %
3 månader
2,49 %
1 år
2,51 %
2 år
2,60 %
3 år
2,94 %
4 år
3,07 %
5 år
3,63 %
7 år
3,89 %
10 år

Senast ändrad 2014-07-08

Vanliga frågor & svar

  • Varning för falska mejl och telefonsamtal

    Vi varnar för falska mejl och telefonsamtal där man frågar efter personliga inloggningsuppgifter. Lämna aldrig ut några uppgifter eller klicka på länkar.

  • Varning för bedrägerier via mejl, sms och kundundersökningar.

    Just nu cirkulerar falska mejl, sms och kundundersökningar där bedragare utger sig för att företräda Länsförsäkringar eller något annat företag. Bedragarna försöker få kunder att lämna ut personlig information om sina bankkort, inloggningsuppgifter etcetera. I mejlen uppmanas mottagaren ibland att klicka på bifogade länkar. När kunden klickar på länken installeras ett virus som infekterar datorn med en så kallad trojan.

    Har du fått ett sådant eller liknande mejl eller sms bör du ta bort det genast och inte svara på det eller klicka på några eventuella länkar.

    Har du redan svarat på ett falskt meddelande och lämnat dina kortuppgifter gör följande:

    • Spärra bankkortet omgående om du har lämnat ut kortuppgifter, koder eller motsvarande. Dina kort spärrar du genom att ringa till vår spärrservice på telefon 08-588 400 11
    • Uppdatera virusprogrammet på din dator regelbundet.
    • För att vara säker på att bli av med virus eller annan skadlig kod kan du behöva göra en ominstallation.
    • Lämna aldrig ut dina kortuppgifter, koder eller lösenord om du är osäker på mottagarens identitet eller säkerhet.
  • Varför måste jag svara på frågor om min ekonomi när jag loggar in?

    Alla banker lyder under penningtvättslagen. För att kunna motverka penningtvätt på ett effektivt och bra sätt måste vi ställa frågor till dig som kund. Vi förstår att det ibland kan kännas besvärande att svara på frågor men det är en viktig del i det förebyggande arbetet och ett sätt för oss att fortsätta vara en pålitlig och trygg leverantör av bank- och försäkringstjänster.

  • Ibland blir det fel när jag skannar en räkning med mobilappen, varför?

    För att minimera risken att det blir fel är det viktigt att du har ett bra ljus när du skannar dina räkningar. Kontrollera sedan att de inskannade siffrorna stämmer med det på räkningen innan du godkänner betalningen.

  • Vad är Knappen för något?

    Knappen är vår säkerhetsapp för lantbrukare som fungerar till bland annat Android, Iphone och Ipad.
    Läs mer om Knappen

Till frågor och svar

Kontakta oss