Kontakta oss

Hitta ditt närmaste kontor genom att välja nedan.

Sidnavigering

Denna information är specifik för Välj annat länsförsäkringsbolag, för kontor i annan del av landet, tryck ändra.

eller sök länsförsäkringsbolag nära dig

Skadeanmälan


Skadejour övriga tider för skador du behöver snabb hjälp med: 020-59 00 00

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

08-588 400 11

Öppettider: Dygnet runt

Följ oss och se vad som händer nära dig.

Vanliga frågor & svar

  • Varning för falska mejl och telefonsamtal

    Vi varnar för falska mejl och telefonsamtal där man frågar efter personliga inloggningsuppgifter. Lämna aldrig ut några uppgifter eller klicka på länkar.

  • Varning för bedrägerier via mejl, sms och kundundersökningar.

    Just nu cirkulerar falska mejl, sms och kundundersökningar där bedragare utger sig för att företräda Länsförsäkringar eller något annat företag. Bedragarna försöker få kunder att lämna ut personlig information om sina bankkort, inloggningsuppgifter etcetera. I mejlen uppmanas mottagaren ibland att klicka på bifogade länkar. När kunden klickar på länken installeras ett virus som infekterar datorn med en så kallad trojan.

    Har du fått ett sådant eller liknande mejl eller sms bör du ta bort det genast och inte svara på det eller klicka på några eventuella länkar.

    Har du redan svarat på ett falskt meddelande och lämnat dina kortuppgifter gör följande:

    • Spärra bankkortet omgående om du har lämnat ut kortuppgifter, koder eller motsvarande. Dina kort spärrar du genom att ringa till vår spärrservice på telefon 08-588 400 11
    • Uppdatera virusprogrammet på din dator regelbundet.
    • För att vara säker på att bli av med virus eller annan skadlig kod kan du behöva göra en ominstallation.
    • Lämna aldrig ut dina kortuppgifter, koder eller lösenord om du är osäker på mottagarens identitet eller säkerhet.
  • Varför måste jag svara på frågor om min ekonomi när jag loggar in?

    Alla banker lyder under penningtvättslagen. För att kunna motverka penningtvätt på ett effektivt och bra sätt måste vi ställa frågor till dig som kund. Vi förstår att det ibland kan kännas besvärande att svara på frågor men det är en viktig del i det förebyggande arbetet och ett sätt för oss att fortsätta vara en pålitlig och trygg leverantör av bank- och försäkringstjänster.

  • Ibland blir det fel när jag skannar en räkning med mobilappen, varför?

    För att minimera risken att det blir fel är det viktigt att du har ett bra ljus när du skannar dina räkningar. Kontrollera sedan att de inskannade siffrorna stämmer med det på räkningen innan du godkänner betalningen.

  • Vad är Knappen för något?

    Knappen är vår säkerhetsapp för lantbrukare som fungerar till bland annat Android, Iphone och Ipad.
    Läs mer om Knappen

  • Påverkas internettjänsterna av buggen Heartbleed?

    Våra kunder är säkra när de besöker våra internettjänster. Vi jobbar kontinuerligt med att säkerställa att våra kunders information hanteras helt säkert. Vi har i detta fall genomfört en extra kontroll och gått igenom servrar samt infrastruktur, och där har vi konstaterat att Länsförsäkringar inte påverkas av säkerhetsbuggen.

  • Vad ska jag tänka på när jag deklarerar?

    Nu är det snart dags för årets deklaration. Den 15 april ska alla ha fått sin deklaration i brevlådan och senast 5 maj ska den vara inlämnad. Vår privatekonom Elisabeth Hedmark berättar mer och ger dig tips.

  • UD avråder från resor till Egypten - så fungerar reseskyddet

    Utrikesdepartementet avråder från icke nödvändiga resor till stora delar av Egypten. Ursprungligt beslut om avrådan togs den 10 augusti 2012 och avrådan gäller tills vidare.

    Ambassaden uppmanar svenskar som befinner sig i landet att hålla sig mycket noga uppdaterade om situationen och iaktta vaksamhet i de områden som drabbas av våldsamheter. Följ också löpande nyhetsrapporteringen.

    Svenska ambassaden i Kairo

    UD:s webbplats

    Hur gäller reseskyddet i hemförsäkringen?

    Vi rekommenderar dig som är försäkringstagare att vända dig till researrangören och att hålla dig uppdaterad via ambassad, konsulat och utrikesdepartementet. I de områden där UD avråder inresa är reseskyddet i hemförsäkringen mycket begränsat.

    Avbeställningsskyddet i tilläggsförsäkringen Utökat reseskydd gäller inte i dessa fall. Resenärer ombeds vända sig till sina flygbolag eller researrangörer.

Till frågor och svar

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens