Kontakta oss

Hitta ditt närmaste kontor genom att välja nedan.

Denna information är specifik för Välj annat länsförsäkringsbolag, för kontor i annan del av landet, tryck ändra.

Telefonbanken:

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan


Skadejour övriga tider för skador du behöver snabb hjälp med: 020-59 00 00

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

08-588 400 11

Öppettider: Dygnet runt

Följ oss och se vad som händer nära dig.

Vanliga frågor & svar

  • Tänk på att ta med dig extra pengar i form av kontanter. Ta även med bankkort eller kreditkort, det är bra att ha flera möjligheter att betala.

    De grekiska bankerna har varit stängda under måndagen och man vet inte hur uttagsautomaterna kommer att fungera.

    Har du extra kontanter med dig, tänk då på din säkerhet. Ha inte alla pengar på dig, använd gärna kassaskåpen på hotellrummet.

  • Denna gång kommer det ifrån någon som utger sig för att vara Länsförsäkringar och som vill ha kortuppgifter. Det är viktigt att inte klicka på några länkar, svara eller lämna ut någon information. Det förekommer också mejl som vid första anblicken ser ut att komma ifrån Skatteverket, CDON och Elgiganten men som i själva verket innehåller skadlig kod, en så kallad trojan. Öppnar du bilagan som följer med mejlet så kan den skadliga koden installeras om du använder en dator med Windows.

    Har du fått ett mejl som du är misstänker är från bedragare, ta bort det direkt utan att svara på det eller klicka på några länkar.

    Falskt mejl

  • Var extra uppmärksam på falska mejl, sms och kundundersökningar där bedragare utger sig för att företräda Länsförsäkringar eller andra företag.

    De försöker få kunder att lämna ut personliga uppgifter om sina bankkort och inloggningsuppgifter. I meddelandena uppmanas du också ofta att klicka på länkar som finns bifogade.

    Klickar du på länken installeras ett virus som infekterar datorn med en så kallad trojan. Har du fått ett mejl eller sms som du är misstänker är från bedragare, ta bort det direkt utan att svara på det eller klicka på några länkar.

  • Den här tiden på året är det många som eldar i trädgården och risken för gräsbränder är som störst innan det nya gräset fått fart.

    • Elda inte när det blåser hårt.
    • Elda minst tio meter från byggnader – håll avstånd.
    • Vattna en skyddszon på två meter kring brasan.
    • Ha vatten i närheten – dra fram trädgårdsslangen.
    • Släck ordentligt när du eldat klar. Kratta ut glöden och dränk den med vatten och vattna marken runt brasan.
          
  • Den 12 februari sänkte riksbanken sin styrränta till minusnivå: -0,10 procent. 

    Vi har inte för avsikt att införa negativa räntor eller avgifter på inlåningskonton för våra privatkunder i nuläget.

  • Just nu förekommer bedrägerier på Facebook och LinkedIn. Det är många bankers kunder som drabbas. De försöker lura dig att lämna ut koder från din bankdosa.

    Tänk på följande:

    • Lämna aldrig ut dina kortuppgifter, koder eller lösenord om du är osäker på mottagarens identitet eller säkerhet.
    • Spärra kortet direkt om du misstänker bedrägeri. Ring spärrservice på 08-588 400 11.

    Läs mer om hur du skyddar din identitet

  • Visst kan du spara pengar genom att sänka värmen i huset. Att sänka värmen från tjugo till tio grader sparar i snitt 100 kronor i veckan. Men då kan du riskera att få rören sönderfrysta som i sin tur kan resultera i stora och dyra vattenskador. Går rören sönder sprutar det i genomsnitt ut 750 liter vatten i timmen. Vilket betyder drygt 18 000 liter per dygn, vilket motsvarar vattenmängden i en halv villapool.

Till frågor och svar

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens