Kontakta oss

Hitta ditt närmaste kontor genom att välja nedan.

Denna information är specifik för Länsförsäkringar, för kontor i annan del av landet, tryck ändra.

Telefonbanken:

De automatiska tjänsterna är tillgängliga dygnet runt och personlig service har öppet alla dagar 8.00-22.00.

Skadeanmälan


Skadejour övriga tider för skador du behöver snabb hjälp med: 020-59 00 00

Vid skada utomlands

Från utlandet ringer du SOS International:

Öppettider: Dygnet runt

Spärra kort

Ringer du från utlandet, lägg till +46 och ta bort första nollan.

08-588 400 11

Öppettider: Dygnet runt

Följ oss och se vad som händer nära dig.

Ställ en fråga eller boka rådgivning

Vill du skicka e-post med en fråga?

Här kan du skicka e-post genom att fylla i formuläret.

Vanliga frågor & svar

  • Den personliga menyn hittar du överst på sidan om du klickar på företagets namn eller initialer. 

  • Första gången du loggar in får du välja mellan olika alternativ och kan då välja att logga in som Privat eller som Företag. Om du redan loggat in en gång kommer ditt senaste val att vara förvalt. Om du vill logga in på ett annat sätt klickar du på "ändra" för att få fram alla alternativ igen.  

  • Vi har haft en film och en nyhet här på webbplatsen där vi berättar om nya Mina sidor. Information fanns också när man loggade in.  

  • I menyn hittar du inställningar, BankID, Meddelanden, Dokument, information om förmåner och tjänster och frågorna om kundkännedom.  

  • Den personliga menyn hittar du överst på sidan om du klickar på ditt namn eller dina initialer. 

  • Klicka på den personliga menyn överst på sidan. Frågorna finns att besvara under flikarna Mina uppgifter, Betala, Spara och Låna. Svara på frågorna i alla flikar eller kontrollera om uppgifterna som finns där är aktuella.

  • Klicka på den personliga menyn överst på sidan. Välj BankID. 

  • Det kan bero på att din webbläsare inte är uppdaterad. Uppdatera till en senare version eller prova med en annan webbläsare.

Till frågor och svar

Övrig information

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss. Vi är naturligtvis beredda att ompröva beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Enklaste och snabbaste sättet att få rättelse är att vända sig till den person som handlagt ärendet. Om du inte vet vem som handlagt ärendet eller om det gäller något annat kan du vända dig till oss via telefon, e-post, brev eller göra ett besök på vårt kontor. Skickar du ett brev eller e-post kan du märka det med ”Klagomål”.

Mer information om vi inte är överens