100 miljoner i återbäring! Glöm inte att logga in och ange bankkonto

Grafisk bild av pengar och texten återbäring 100 miljoner.

100 miljoner i återbäring! Glöm inte att logga in och ange bankkonto

Förra året gick Länsförsäkringar Jönköping med vinst. Eftersom vi är ett kundägt bolag går överskottet tillbaka till våra försäkringskunder. Från och med i år sätts pengarna in på det bankkonto du anmäler hos oss. Läs vidare för att se hur det går till.

  1. Gå in på lansforsakringar.se (inte appen) och logga in med ditt BankID/Mobilt BankID eller säkerhetsdosa (inte PIN-kod). Om det är första gången du loggar in måste du godkänna villkoren för att komma vidare.

  2. Klicka på ditt namn längst upp på sidan och välj därefter Inställningar under Personlig meny.

  3. Klicka på Ändra inställningar. Nu visas dina kunduppgifter. Säkerställ att vi har rätt e-postadress och mobilnummer till dig. När uppgifterna är korrekta, klicka på Spara. Signera med BankID/Mobilt BankID eller säkerhetsdosa.

  4. Klicka på Ändra inställningar igen och klicka sedan på Återbäring i menyn. Fyll i det kontonummer där du vill få pengarna insatta. Klicka sedan på Fortsätt.

  5. Bekräfta det kontonummer som du har valt genom att trycka på Skicka. Nu är allting klart!

  6. Logga ut.

Format på kontonummer

Ange kontonummer med clearingnummer men utan bindestreck, punkter eller mellanslag.

Exempel Swedbank: 8150XXXXXXXXX. 

För överföring till Personkonto i Nordea anger du inget clearingnummer utan bara personnumrets 10 siffror. Exempel: ÅÅMMDDNNNN

Ett clearingnummer består av fyra eller fem siffror och är ett nummer som talar om vilken bank/vilket bankkontor ett konto tillhör. Clearingnumret brukar visas på exempelvis kontoutdrag.

Om du anmäler ett Bankgironummer så kommer detta att sparas utan bindestreck.

Om du vill ha personlig hjälp med att registrera kontonummer är du välkommen att besöka något av våra kontor. Glöm inte att ta med dig giltig ID-handling.