Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi har gjort det lite enklare att driva företag

Hantera ekonomin och ta betalt

Här har vi samlat de betaltjänster som vi tror att du som småföretagare behöver. Rörelsekontot är grunden för att sköta företagets ekonomi och genom att koppla ett bankgironummer dit kan du enkelt sköta företagets in- och utbetalningar via vår internettjänst.

Försäkra din verksamhet

Genom lokal skadereglering, förebyggande råd och tips samt en årlig genomgång av dina behov ger vi dig ett fullständigt och skräddarsytt skydd för företagets egendom. Vi ser även till att ditt skydd täcker eventuella skadeståndskrav eller ekonomiska förluster som ett avbrott i verksamheten kan leda till.

Skydda dig själv och dina medarbetare

Som företagare är det viktigt att du ger dig själv och dina medarbetare trygghet utöver lönen. Vi hjälper dig att hitta rätt bland pensions-, olycksfalls-, sjuk- och livförsäkringar. Vi kan skräddarsy tjänstepensionslösningen till dig och ditt företag.

Ring någon av våra duktiga rådgivare Kontakta oss

Gör din skadeanmälan

Välj kategori
  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Nyheter

Visa alla

Aktuella frågor & svar

  • 2016 blev ett mycket bra år för Länsförsäkringar Jönköping. Eftersom vi är ett kundägt bolag går en stor del av överskottet tillbaka till våra försäkringskunder som återbäring. I år handlar det om sammanlagt 100 miljoner kronor, och det är det största belopp vi någonsin har betalat ut.

    Tidigare har återbäringen skett i form av ett avdrag på priset i samband med att försäkringen ska förnyas. Från och med i år kommer pengarna istället sättas in på bankkonto. Hur det ska gå till skickar vi separat information om per brev innan sommaren. Exakt hur mycket varje kund får tillbaka ger vi besked om i höst i samband med att vi betalar ut pengarna.

  • Vi samarbetar med ett antal verkstäder som du kan vända dig till om du råkat ut för en skada på ditt fordon. De utför fackmannamässiga reparationer enligt gällande branschregler.

    Godkända bilverkstäder

  • Vi har haft fler störningar än normalt den senaste tiden. Det är förstås inte acceptabelt att våra system krånglar och det är vår högsta prioritet att lösa situationen.

    En orsak till störningarna är att vi gör stora utvecklingsarbeten i våra digitala tjänster just nu. Dessbättre är störningarna oftast kortvariga och det räcker vanligtvis med att försöka igen en stund senare.

    Problemen innebär endast att det stundtals inte går att nå vissa tjänster.

    Vad gör ni åt det här?
    Vi har satt högsta prioritet på frågan. När störningarna uppstår ska vi snabbt lösa dem men framför allt ta hand om grundorsakerna så att de inte kommer igen.

    Kan ni garantera att problemen inte fortsätter?
    Det går inte att garantera att tekniska system alltid ska fungera, men vi kan garantera att det är högsta prioritet för oss att säkra att ha stabila digitala tjänster för våra kunder.

    Varför får vi inte information direkt när störningarna inträffar?
    Oftast är det så kortvariga störningar att de har hunnit bli lösta innan vi hunnit informera. Är det större störningar som sträcker sig över längre tid så informerar vi vanligtvis på webbplatsens inloggningssida och i appen.

  • Swish hittar du under Överföringar i menyn eller i den Personliga menyn längst upp på sidan under ditt namn eller initialer.

  • BankID hittar du på startsidan eller i den Personliga menyn som du hittar längst upp på sidan under ditt namn eller initialer.

Till frågor och svar

Kontakta oss