Om vi inte är överens

Länsförsäkringar ägs av våra kunder och för oss är det därför extra viktigt att se till så att vi är tydliga när vi lämnar besked och att du som kund förstår varför beslutet ser ut som det gör. Vi vill självklart att du hör av dig till oss om du är missnöjd med ett beslut. Vi är naturligtvis beredda att kostnadsfritt ompröva vårt beslut om det tillkommit nya omständigheter eller om vi missförstått varandra.

Kvinna sitter vid köksbordet och ringer på sin mobil, foto.

Vi omprövar dock inte ärenden som är under prövning av nämnd, domstol, värderingsfrågor som opartisk värderingsman prövar.

Så här går det till

Om du är missnöjd med mäklartjänsten ska du i första hand vända dig till din fastighetsmäklare eftersom mäklaruppdraget är ett uppdrag med ett personligt ansvar. Du kan även kontakta Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings oberoende kundombudsman hos Mäklarsamfundet, som hjälper dig med de frågor du har om mäklartjänsten och vad som ingår i mäklarens uppdrag.

Läs mer på Fastighetsförmedlingens webbplats

Extern rådgivning

Det finns även möjlighet för dig att få kostnadsfri rådgivning av oberoende organisationer.

  • Försäkringsfrågor
    Konsumenternas försäkringsbyrå
    Telefon: 0200-22 58 00
    www.konsumenternas.se
  • Finansiella tjänster
    Konsumenternas Bank- och finansbyrå
    Telefon: 0200-22 58 00
    www.konsumenternas.se
  • Den kommunala konsumentvägledaren
    De kan ge råd och information kring försäkrings- och finansiella tjänster. Kontakta din kommun.

Är du företagare?

Här hittar du all information om hur du som företagare ska gå tillväga.

Till företagssidan